کد خبر: 301872
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
بازدید 231
برنامه‌های یلدایی کانون البرز اعلام شد

برنامه‌های یلدایی کانون البرز در حالی اعلام شد که این برنامه‌ها  امسال در فضای مجازی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز، برنامه های ویژه «شب یلدا»  کانون استان در دو سطح استانی و مراکز اجرا خواهد شد.

بر همین اساس، با توجه به فراگیری ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این ویژه برنامه‌ها با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و ترغیب کودکان و نوجوانان به درخانه ماندن خواهد بود .

مراکز فرهنگی، هنری کانون البرز، انجمن قصه‌گویی، انجمن علمی-پژوهشی (نجوم) و کتابخانه سیار ویژه برنامه‌هایی را برای این منظور تدارک دیده‌اند.

در سامانه برخط(آن لاین) کانون مجازی، مربیان فرهنگی و هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ویژه برنامه‌هایی از جمله«حافظ‌خوانی»،«معرفی آداب و رسوم شب یلدا»،«کاردستی ویژه یلدا،«نماهنگ‌ها و فیلم‌های یلدایی»و «نمایش خلاق» را برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد.   

انجمن قصه‌گویی روزهای ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۹ را به نقد و بررسی قصه‌ها اختصاص داده و در انجمن‌های مربیان ، زنان و مردان، پدربزرگ، مادربزرگ‌ها و نوجوانان  به بررسی قصه‌ها و رفع اشکالات احتمالی آنان می‌پردازد.

همچنین از روز پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ تا روز یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ هر روز ساعت ۱۷ یکی از مربیان کانون و یا قصه‌گویان برگزیده جشنواره‌های سال‌های گذشته از استان البرز به صورت زنده در صفحه مجازی انجمن قصه‌گویی استان به نشانی ghesehgouee.alborz@ قصه‌گویی خواهند داشت.

پخش نماهنگ‌های یلدایی  که توسط اعضای نوجوان انجمن ساخته شده‌اند از دیگر برنامه های این انجمن خواهد بود.

لازم به ذکر است که صفحه مجازی انجمن قصه‌گویی کانون کشور به نشانی ghesehgouee@ هم ویژه برنامه جشن شب یلدا  را در روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۰ خواهد داشت .

انجمن علمی- پژوهشی  نجوم استان البرز نیز با تشکیل کارگروهی از نوجوانان فعال عضو این انجمن،  ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده که در گروه مجازی انجمن انجوم اجرا خواهد شد.

این فعالیت ها شامل «قصه‌گویی»،«پخش نماهنگ‌های یلدایی»،« شب یلدا از دیدگاه نجوم ( دوزبانه)» «بیان مقارنه زحل ومشتری در یکم دی ماه » خواهد بود .

همچنین با همکاری واحد آموزش و پژوهش کانون استان روز پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹، محسن رشیدی از اعضای فعال انجمن نجوم در گفت و گوی اینستاگرامی در صفحه رسمی کانون استان البرز (kanoonparvaresh_alborz@) به بیان موضوع «شب یلدا از دیدگاه علم نجوم» خواهد پرداخت.

کتابخانه سیار کانون استان البرز نیز ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت تدارک دیده است که از آن جمله می توان به اجرای ویژه برنامه «یلدای مهربانی» برای تعدادی از کودکان بهزیستی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و  قصه‌گویی ، معرفی یلدا ، حافظخوانی ، مسابقه خاطره‌گویی مادربزرگ و پدربزرگ‌ها، کاردستی و ... برای اعضای گروه‌های مجازی دختران و پسران روستایی و مناطق حاشیه‌نشین شهرها اشاره کرد.

علاقه مندان جهت دیدن جدول کامل برنامه‌ها روی لینک زیر کلیک نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۲۸۲۰۹۰۹ و یا ۳۲۸۲۸۰۸۲  تماس حاصل کنند.

جدول برنامه های یلدایی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =