گارگاه کنش‌پژوهی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

کارگاه کنش‌پژوهی(اقدام‌پژوهی) با رویکردی کوثر برای به‌سازی فعالیت‌های کانون هم‌زمان با هفته پژوهش برای همکاران کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گارگاه کنش‌پژوهی در کانون استان برگزار شد.
مدرس دوره در این کارگاه سخنان خود را با با بیان اهمیت کنش‌پژوهی هنگام روبه‌رو شدن با مسایل گوناگون آغاز کرد و نگاه کنش‌گرا را در مقابل نگاه واکنش‌گرا دارای اهمیت بالاتری دانست.
ابوالفضل بختیاری در ادامه با اشاره به تغییر اوضاع جهان در پی همه‌گیری بیماری کرونا و تاثیر آن بر نوع زندگی و نگرش انسان‌ها، اعضای کانون را هم از دایره‌ی این تغییرات بیرون ندانست و گفت: این پدیده کارشناسان را با وسایلی متفاوت در مقایسه با گذشته مواجه کرده است.
وی راه برون‌رفت از این مسئله را بهره‌گیری از کنش‌پژوهی برای به‌سازی عمل، به‌سازی درک و شناخت مسئله را و در نهایت اصلاح عملکرد حرفه‌ای دانست.
گفتنی است دکتر ابوالفضل بختیاری، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است که علاوه بر تدریس اقدام‌پژوهی، آثاری در این زمینه تالیف کرده است. نگارش بیش از ۶۰ مقاله‌ی مرتبط و ترجمه‌ی ۲۰ عنوان کتاب نیز در شناسنامه‌ی کاری وی دیده می‌شود.
قابل ذکر است علاوه بر همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دیگر همکاران کانون در سراسر کشور به همراه شرکت‌کنندگان آزاد نیز در این کارگاه مجازی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =