شب یلدایی پر از قصه و رنگ میهمان صفحه‌های مجازی کانون

آثار قصه‌گویان شاخص ایران و برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی، هم‌زمان با شب یلدا در صفحه انجمن قصه‌گویی و دیگر صفحه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اینستاگرام بازنشر می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صفحه انجمن قصه‌گویی کانون در اینستاگرام به نشانی ghesehgouee@ قرار است روز یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ از ساعت ۱۴ هر یک ساعت یک قصه از چهار چهره نام‌آشنا در جشنواره قصه‌گویی کانون را برای کودکان و نوجوانان بازنشر می‌دهد.
این ویژه برنامه مجازی با عنوان «قصه ببینیم، قصه بشنویم» به‌ترتیب به نشر چهار قصه، مصطفی رحماندوست، گیتی خامنه، رضا کیانیان و مجید قناد - که سال ۱۳۹۸ در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون روایت کرده بودند - می‌پردازد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به تازگی پیشنهادی را برای ثبت روز ۳۰ آذر در تقویم‌ رسمی کشور به عنوان روز قصه و قصه‌گویی به شورای عالی فرهنگی ارایه کرده است امسال برنامه‌های خود را با توجه به شیوع گسترده و همه‌گیری بیماری کرونا به فضای وب و شبکه‌های اجتماعی منتقل کرده است.
بر این اساس صفحه رسمی کانون در اینستاگرام به نشانی kanoonparvaresh@ نیز از چند روز پیش اقدام به انتشار و بازنشر برخی از قصه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرده است.
این برنامه‌ها به‌همراه قصه‌گویی، شعرخوانی و حافظ‌خوانی در دیگر صفحه‌های استانی کانون همچنین صفحه‌های مراکز و کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور نیز به‌صورت مجازی اجرا می‌شود.
همچنین این صفحه‌ها در همین شب‌ها به صورت زنده از قصه‌گویان شاخص و مربیان برگزید کانون برای قصه‌گویی و از متخصصان و پژوهشگران این حوزه برای بحث و گفت‌وگو درباره‌ی شب یلدا در فرهنگ ایران و قصه‌گویی دعوت می‌کنند.
علاقه‌مندان برای نشستن پای این برنامه‌ها و قصه‌ها می‌توانند به صفحه‌های کانون در اینستاگرام و دیگر صفحه‌های کانون از طریق دنبال‌شوندگان صفحه اصلی کانون مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =