دو قصه از «چهل قصه»، هدیه شب یلدای کانون به ایرانیان

دو قصه جدید با روایت‌گری اشکان خطیبی و علیرضا خمسه برای نخستین بار و هم‌زمان با شب یلدا در صفحه اختصاصی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اینستاگرام منتشر می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احیای سنت ارزشمند قصه‌گویی و آیین‌های سنتی شب یلدا به عنوان یک میراث معنوی ایرانیان از جمله اهدافی است که کانون با اجرا و تولید قصه‌های جذاب برای کودکان و برپایی جشنواره‌های قصه‌گویی به دنبال آن است.
کانون در همین زمینه قرار است با انتشار دو قصه از مجموعه چهل قصه - که هنوز مجموعه آثار آن به‌صورت کامل به بازار عرضه نشده است - شب یلدای کودکان ایرانی را شیرین‌تر کند.
بر همین اساس از ساعت ۱۹ روز ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ابتدا «هدیه کریسمس» برای نخستین بار با اجرای اشکان خطیبی و در ساعت ۲۰ همین روز نیز قصه «مزدکار» با اجرای علیرضا خمسه به‌طور کامل در صفحه انجمن قصه‌گویی در اینستاگرام به نشانی ghesehgouee@  بارگذاری و به مخاطبان فارسی‌زبان هدیه می‌شود.
مجموعه چهل قصه بازنویسی منتخبی از قصه‌های کهن، افسانه‌ها و روایت‌های آشنا برای همه اعضای خانواده است که به همت انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه و از سوی هنرمندان نام‌آشنا و قصه‌گویان منتخب کانون از سراسر کشور اجرا شده است.
پیش از این، انجمن قصه‌گویی دو قصه دیگر این مجموعه را هم‌زمان با عید نوروز ۱۳۹۹ با عنوان‌های قصه‌ «خروسک پریشان» -ویژه خردسالان- با روایت‌گری سارا روستاپور (خاله سارا) مجری شناخته‌شده برنامه‌های کودک تلویزیون و «شاهزاده خوشبخت» -ویژه نوجوانان- با روایت‌گری الهام دارابی در صفحه سایت پیک امید کانون به نشانی omid.kpf.ir  منتشر کرده بود.
«چهل قصه»، مجموعه‌ای از قصه‌های بازنویسی‌شده کهن، مثل‌ها و متل‌ها همراه با راهنمای قصه‌گویی در چهار مجلد، دی ۱۳۹۹ از سوی انجمن قصه‌گویی منتشر و در فروشگاه‌های کانون و محصولات فرهنگی عرضه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =