برگزاری دومین نشست تخصصی  مجازی مربیان هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد

دومین نشست مجازی تخصصی مربیان‌هنری با موضوع " منوپرینت یا چاپ در تصویرگری "برگزار شد.

‌به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت مربیان هنری استان  روز سه شنبه ۲۵ آذر  با حضور سمیه حیدریان مربی هنری استان سمنان برگزار شد.

در این نشست  سمیه حیدریان به تعریف و کاربرد چاپ منو پرینت پرداخت و اهمیت این تکنیک را در تصویر سازی کتاب، تکمیل آثار نقاشی برای فراخوان‌ها ، برای به نتیجه رسیدن  اعضای علاقمند ، و برای اعضایی که از نقاشی ترس و اضطراب  دارند و همچنین برای ایجاد انگیزه و خلق اثر منحصر بفرد  مناسب دانست .

مدرس جلسه با تاکید بر اهمیت چاپ در صنعت و هنر ایرانی به منحصر بفرد بودن و خلق اثر خلاقانه در این تکنیک اشاره کرد.

حیدریان با معرفی ملزومات مورد نیاز برای اجرای تکنیک  منوپرینت در کارگاه‌های هنری به نکات مهمی چون استفاده از رنگ‌های روغنی، ،مشخص کردن محدوده و کادر اجرا و برداشتن رنگهای اضافی از طرح مورد نطر تاکید داشت.

وی با تاکید بر این نکته که تکنیک چاپ برای کشیدن یک طرح  کامل نقاشی نیست و برای تکمیل طرح میتوان از آن بهره برد  به کاربرد این تکنیک در نقاشی اشاره کرد .

حیدریان در ادامه مباحث به آموزش تکنیک نقاشی مستقیم روی شیشه اشاره کرد و این تکنیک  را مناسب گروه سنی نوباوه و نوخوان دانست .

 مدرس جلسه آموزشی برای تفهیم بیشتر مطالب انواع طرح‌های چاپ منوپرینت را بصورت ویدیوهای آموزشی  و عکس در گروه به اشتراک‌گذاشت.

گفتنی است:  در این نشست به پرسش مربیان علاقمند در خصوص مباحث مطرح شده پاسخ داده شد .

در دومین نشست تخصصی مربیان هنری خانم دانایی کارشناس هنری استان سمنان مهمان برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =