دوازدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان استان خوزستان مجازی برگزار شد

دوازدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان خوزستان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در این نشست معصومه آقایی، کارشناس ارشد عکاسی و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به‌عنوان مدرس حضور داشت به تشریح مستند نگاری و نحوه استفاده از دوربین به‌عنوان ابزار ثبت کننده پرداخت.

 او در ادامه زیر شاخه‌های مستند نگاری شامل: منظره نگاری، عکاسی سفر و معماری، قوم‌نگاری، مکان نگاری، عکاسی خبری و مستند اجتماعی را برای نوجوانان عضو انجمن عکاسان خوزستان تشریح کرد.

آقایی در ادامه با اشاره به این‌که عکاسی مستند باید بی‌طرف بوده و عکاس اجازه دست‌کاری در عکس‌های مستند را ندارد با ارائه نمونه عکس از سفر، جنگ، خاورمیانه، و معرفی اولین عکاسان مستند اجتماعی، عکاسی ایران در دوران ناصرالدین‌شاه توضیحاتی به نوجوانان ارائه کرد.

این مدرس عکاسی در پایان کارگاه با ارائه یک کلیپ برای تفهیم بهتر شرایط آغاز مستند نگاری بر کمک گرفتن از محیط اطراف و تحقیق در رابطه با محیط در خلق عکس‌های زیبا تأکید کرد.

گفتنی است: دوازدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان خوزستان با حضور معصومه آقایی، کارشناس ارشد عکاسی و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز نجوم دماوند، شهناز ممبنی، کارشناس هنری کانون استان خوزستان، مینا کردانی، نماینده انجمن و جمعی از اعضا و مربیان علاقه‌مند، با موضوع انسان و محیط پیرامونش در فضای اختصاصی این انجمن به نشانی khz.kpf.ir/neshast برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =