توجه نویسندگان نوجوان کانون به آسیب‌های اجتماعی

داور مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» گفت: حدود ۴۰درصد شرکت‌کنندگان به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخته‌اند که در جای خود قابل تأمل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عباس جهانگیریان با بیان این مطلب افزود: برخی از کارهای رسیده به مهرواره داستان‌نویسی به لحاظ نوع نگارش، زبان طنزآلود، زاویه دید، پرداخت موضوع و... به خوبی انتخاب و طراحی شده بودند و با جرات می‌گویم که می‌توان از میان آن‌ها کارهایی را، برای تبدیل به فیلم‌نامه انتخاب کرد.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: برخی از این داستان‌ها به قدری خوب نوشته شده بود که من به این فکر رسیده‌ام که با اجازه نویسنده آن‌ها، بعضی از آن‌ها را به فیلم‌نامه تبدیل کنم. چرا که هم طنز، هم حرکت و هم نگاه خوبی را دنبال می‌کردند. این‌که کسی داستان «ریزعلی؛ دهقان فداکار» را از زاویه‌ی دید یک کبریت نقل کند یا نوجوان دیگری با دست‌مایه قرار دادن یک گاری، طنزی قوی بسازد یا... قابل تامل است.
جهانگیریان مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» را که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد، نویدبخش آینده درخشانی در حوزه نویسندگی دانست و گفت: در مرحله‌ی پایانی داوری این مهرواره نزدیک به ۲۷۰ اثر از سوی هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و قرار است از خالقان ۶۰ اثر این مهرواره به‌نحوی قدردانی شود و من پیشنهاد داده‌ام که از ۱۰ نفر برتر به صورت ویژه‌تری قدردانی کنند که البته این پیشنهاد در دست بررسی است.
دبیر انجمن نویسندگان نوجوان کانون تاکید کرد: انجمن‌ نویسندگان نوجوان کانون که به کشف استعدادهای درخشان در حوزه داستان‌نویسی و هدایت آن‌ها می‌پردازد، تا این لحظه توانسته است کارنامه درخشانی از خود به ثبت برساند.


نویسنده رمان «سایه هیولا» تصریح کرد: این‌که تمام کودکان و نوجوانان بااستعداد و علاقه‌مند سراسر کشور می‌توانند با عضویت در این انجمن از امکانات و برنامه‌های آن بهره ببرند، فرصت خوبی است. به‌ویژه که با همت کارشناسان و مربیان توانمند کانون، شاخه‌ی استانی «انجمن نویسندگان نوجوان» در تمام کشور فعال شده و برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و هدایت و نظارت این انجمن‌ها به صورت مستمر و هدفمند از سوی معاونت فرهنگی کانون صورت می‌گیرد.
خالق کتاب «پسر نان و نمک» گفت: من به عنوان یکی از داوران این مهرواره داستان‌نویسی معتقدم تعدادی از آثار برگزیده‌ی این مهرواره به‌قدری استادانه نوشته و پردازش شده‌اند که اگر نام نویسندگان آن‌ها را حذف کنیم، تشخیص این‌که این اثر، کار یک نوجوان است یا به یک نویسنده توانمند تعلق دارد، دشوار خواهد بود.
به گفته‌ی جهانگیریان نزدیک به ۴۰درصد شرکت‌کنندگان در مهرواره داستان‌نویسی به موضوع آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق، کودکان کار، فقر و... پرداخته‌اند که در جای خود قابل تأمل است.
محمدشریف شاهی نماینده کنوانسیون حقوق کودک، عباس جهانگیریان، افسون امینی، داوود امیریان و سولماز خواجه‌وند کار داوری مرحله پایانی این مهرواره را بر عهده داشته‌اند.
یادآوری می‌شود مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» پاییز امسال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرجع ملی حقوق کودک برگزار شد. اسامی برترین‌های این مهرواره به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =