مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» برگزیدگان خود را شناخت

مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» که فراخوان آن در پاییز امسال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک منتشر شده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تعداد ۶۱۷ اثر از سوی ۵۷۰ کودک و نوجوان به دبیرخانه‌ی این مهرواره رسید و پس از بررسی در مرحله اولیه، ۲۷۳ اثر داستانی به مرحله پایانی راه یافت.
هیئت انتخاب نهایی متشکل از عباس جهانگیریان، افسون امینی، داود امیریان و سولماز خواجه‌وند نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و محمدشریف شاهی متخصص و کارشناس حقوق کودک، در پایان، ۷۰ اثر از ۶۸ نفر را به عنوان آثار برگزیده این مهرواره معرفی کردند.
موضوع‌های این مهرواره بر اساس اصول ۵۴‌گانه مفاد پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک و با هدف آشنایی بیش‌تر و توجه دادن کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آن‌ها به این موضوع‌ها، طراحی و پیشنهاد شده بود.
شرکت کنندگان این مهرواره را سه گروه سنی ۱۱ سال به بالا (نونگاه)، ۱۵ سال به بالا (نوجوان) و ۱۸ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) تشکیل داده بودند که بر این اساس ۱۲ نفر از برگزیدگان در گروه سنی «نونگاه»، ۴۷ نفر در گروه سنی «نوجوان» و ۹ نفر نیز از «اعضای ارشد» مراکز فرهنگی هنری کانون هستند.
آثار برگزیده‌ این مهرواره به‌زودی در قالب کتابی منتشر و از اعضای برگزیده با اهدای جوایز و لوح سپاس، قدردانی خواهد شد.
یادآوری می‌شود «مهرواره» عنوان رویدادهای غیررقابتی است که کانون پرورش فکری جایگزین عنوان «جشنواره‌های رقابتی» کرده است.

اسامی برگزیدگان مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =