ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی در مراکز کانون سراسر کشور

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با عنوان «از خود گذشته» برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه‌ها روز ۱۳ دی ۱۳۹۹ هم‌زمان با سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که به نام «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری شده است، در تمامی مراکز کانون برپا خواهد شد.

این برنامه‌ها از سوی انجمن‌های تخصصی کانون در بستر پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir و صفحه‌های رسمی کانون در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

مهرواره‌های ادبی، هنری و فرهنگی یادمانِ سردار شهید

همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، مهرواره ادبی «قاب عکس آفتاب» یادمان سردار شهید، مهرواره زمستانی «سردار نشانی بهار را می‌دانست» شامل دلنوشته، شعر و داستان‌نویسی، مهرواره ادبی «من و قهرمان دل‌ها»، مهرواره دلنوشته نامه‌هایی به سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده، مهرواره عکاسی (عکس سلفی به‌همراه عکس حاج قاسم سلیمانی مهربانی با مهربان دل)، مهرواره قصه‌نمایش (تهیه یک قصه‌نمایش از زندگی سردار دل‌ها)، مهرواره فیلم یک دقیقه‌ای «کجایند مردان بی‌ادعا»، مهرواره ادبی «گاهی پلاک‌ها حرف می‌زنند»، مهرواره عکس «قهرمان خانه ما، عکس سلفی با جانبازان و مزار شهدای حرم»، مهرواره عکس‌نوشته «من یک قاسم سلیمانی هستم»، مهرواره «فرزندان ولایت» با موضوع بصیرت و میثاق با ولایت، ولایت‌مداری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سه بخش شعر، داستان و فتوکلاژ (تکه‌چسبانی با عکس) و... در صفحه‌های مجازی کانون برگزار می‌شود.

قصه‌گویی و شعرخوانی در تجلیل از شهید سلیمانی

پخش زنده صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون و استان کرمان با حضور دخترِ شهید حسین پورجعفری و روایت رفاقت پدر با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، قصه‌گویی و شعرخوانی با موضوع سردار سلیمانی از سوی اعضا و مربیان، ارسال ۴۸ اثر شعرخوانی و قصه‌گویی اعضا و مربیان کانون استان کرمان برای پخش در برنامه‌های «ستاره‌ها»، «تکاپکا» و «زندگی زیباست» صدا و سیما، اجرای زنده قصه‌گویی در فضای مجازی، روایت قصه‌های دفاع مقدس با محوریت شهادت سردار سلیمانی با حضور برگزیدگان جشنواره‌های مختلف قصه‌گویی، شعرخوانی اعضا در تجلیل از شهید سلیمانی و... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده  برای این مناسبت است.

اجرای مسابقه‌های هنری و ادبیِ با موضوع سردار شهید

اجرای مسابقه نقاشی «رنگ خدا» با موضوع من هم سلیمانی‌ام، قهرمان من تویی، حاج قاسم یاور کودکان مظلوم، حاج قاسم و فرزندان شهدا، کمک‌های حاج قاسم در سیل خوزستان‌، مسابقه فیلم دو دقیقه‌ای «شبیه‌ترین شخص به حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده»، مسابقه نقاشی با موضوع سردار شهید، انتشار فراخوان مسابقه نقاشی سردار مهربانی (اختتامیه در دهه مبارک فجر)، مسابقه ادبی «یاد یار» ویژه اعضای بسیج و... در فضای مجازی برپا خواهد شد.

نمایشگاه مجازی حضور سردار در دفاع مقدس

صفحه‌های مجازی کانون به این مناسبت اقدام به برپایی نمایشگاه مجازی دلنوشته‌های کودکان و نوجوانان به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده، نمایشگاه عکس مجازی از حضور سردار در دفاع مقدس و دیگر رشادت‌های او، برپایی نمایشگاه مجازی از آثار اعضا (پرتره شهید سلیمانی) و... خواهند کرد.

معرفی شخصیت سپهبد شهید در کانون مجازی

معرفی شخصیت سردار سلیمانی در قالب نماهنگ در سامانه کانون مجازی، معرفی شخصیت از تولد تا شهادت، فعالیت‌های فرهنگی در قالب معرفی شخصیت و معرفی کتاب درباره حضرت فاطمه(س) و سردار سلیمانی، همایش راویان حریم حرم با معرفی شخصیت و وقایع مدافعان حرم به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی در سامانه‌ی مجازی کانون و صفحه‌های اینستاگرام، ساخت و انتشار نماهنگ از سوی اعضا و مربیان با محوریت معرفی و تجلیل شخصیت شهید سلیمانی، معرفی شخصیت شهید قاسم سلیمانی در کارگاه‌های بر خط عمومی مراکز و... در صفحه‌های مجازی کانون برگزار خواهد شد.

افتتاح‌ها و رونمایی‌ها در سالگرد سردارِ دل‌ها

همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ساختمان جدید مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون کرج و اداره‌کل کانون البرز با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج، کتابخانه سیار روستایی شهید محسن فخری‌زاده، آسمان‌نمای دیجیتال سربازان کوچک حاج قاسم در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود و از کتاب «سلام آسمان» شامل منتخب آثار ادبی مهرواره «سربازان کوچک حاج قاسم» نیز رونمایی خواهد شد. 

دیگر برنامه‌های یادواره شهید سلیمانی

برگزاری جشنواره کشوری «علمدار» با موضوع سردار سلیمانی با همکاری با آموزش و پرورش استان کرمان، برگزاری اولین یادواره ادبی «رفیق خوشبخت ما»، برگزاری نشست فرهنگی ادبی مهربان‌ترین سردار، اجرای طرح ادبی دل‌نوشته‌ای برای سردار سلیمانی، بحث آزاد با عنوان «بنگر که تا چه حد است طیران آدمیت»، برگزاری کارگاه ادبی دلنوشته برای سردار دل‌ها، برگزاری کارگاه کاردستی «گل لاله» به یاد سردار شهید، برگزاری کارگاه خوش‌نویسی و نقاشی با محوریت بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، پخش انیمیشن شهادت سردار، کارگاه ادبی نامه‌ای به سردار شهیدم، پخش نماهنگ خوانش وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه «از یاس تا شهادت» شامل خوش‌نویسی مربیان از احادیث حضرت فاطمه(س)، تهیه نشریه الکترونیکی و صوتی با موضوع اشعار فاطمی و انعکاس خوشنویسی‌های اعضا، اینفوگرافی بر اساس متن زندگی‌نامه حضرت فاطمه(س)، وبینار شب شعر آیینی با حضور اعضای انجمن ادبی و احمد میرزاده از شاعران آیینی، گالری مجازی خوشنویسی اعضا از جمله برنامه‌های کانون به شمار می‌رود که برای این مناسبت تدارک دیده شده است.

همچنین ساخت کلیپ‌های خوانش متن ادبی با موضوع سردار سلیمانی از سوی اعضا و مربیان، پویش بزرگ نقاشی با عنوان نقشی از مردمیدان، پویش خوش‌نویسی با عنوان خطی از اندیشه‌های سردار، همایش ادبی سردار دل‌ها با خوانش شعر و متن‌های ادبی، انتشار شعرهای کارت پستالی با موضوع ایثار و شهادت، انتشار فراخوان پژوهشی زندگی‌نامه سردار، مشارکت در جشنواره داستان بسیج هنرمندان با موضوع سردار شهید، نذر خون (اهدای خون اعضای بسیج کانون)، معرفی کتاب سردار، آشنایی اعضا با مفهوم ایثار و شهادت و از خود گذشتگی در کارگاه‌های برخط، تقدیر از برگزیدگان جشنواره استانی «نماز ستون دین» و... از دیگر ویژه‌برنامه کانون است که برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =