کانونی‌ها مطالبات خود را جدی‌تر پیگیری کنند

نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بر پیگیری جدی‌تر کانون و بیان خواسته‌ها و مطالبات خود تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌همراه معاون فرهنگی، مشاور، کارشناس روابط‌عمومی، مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون دامغان، چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ با علی‌اکبر علیزاده نماینده منتخب مردم شهرستان‌ دامغان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

علیزاده در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل و هیئت همراه به عضویت خود در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان و حضورش در فعالیت‌های مربیان این مرکز، اشاره و از فعالیت‌های محتوامحور و اثربخش کانون پرورش فکری، ابراز خرسندی کرد.

نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه‌ی سخنانش با توجه به اهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر آمادگی نمایندگان مجلس در ارتقای مادی و معنوی این‌مجموعه‌ی تربیتی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، تأکید و پیشنهادها و راهکارهایی بیان کرد.

علیزاده هم‌چنین بر ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌ها و رفع کمبود شدید اعتبارات و تعیین تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی، قول پیگیری و مساعدت حداکثری را مشروط به مطالبه‌ی جدی ستاد مرکزی کانون پرورش فکری از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در این دیدار، ضمن تبریک فرارسیدن چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی با ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های کارکنان و مربیان این‌مجموعه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی بر اهمیت و نقش کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، تأکید و خاطرنشان کرد: مربیان کانون در این‌حوزه به‌صورت تخصصی به اجرای فعالیت می‌پردازند.

اهمیت توجه به فرهنگ و پرورش نیروی انسانی

خدابخشی با تأکید بر این‌که ماندگاری انسان‌ها و کارهای‌شان در اخلاق‌مداری و رفتارمند بودن آن‌هاست، گفت: حوزه‌ی کودک و نوجوان بسیار وسیع است و کانون پرورش فکری در این‌حوزه، فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخصی را انجام می‌دهد که هرچند کمبودهای مادی و معنوی می‌تواند در کارها تأثیر گذارد؛ اما حرکت‌ها و فعالیت‌های در دست اجرا اثربخشی سازنده و ماندگاری برای جامعه دارد.

وی در ادامه افزود: کشور فرهنگ‌ساز ایران بدون توجه به فرهنگ و پرورش و تربیت نیروی انسانی در حوزه‌ی تمدن‌سازی مؤفق نخواهد شد و اهمیت فعالیت صادقانه و مؤثر در این زمینه می‌تواند برای کودکان و نوجوانان کارآمد باشد.

خدابخشی اظهار داشت: کانون پرورش فکری، فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و در سال‌های اخیر اتفاق‌های مثبتی روی داده و با نگاهی که در سطوح بالا نسبت به پرورش نیروی انسانی صورت‌گرفته در زمینه‌ی تعلیم و تربیت نقش مؤثری خواهد داشت.

مربیان؛ خط مقدم در پرورش نسل نو هستند

مدیرکل کانون استان سمنان با تأکید بر این‌که به نیروی انسانی به دیده‌ی تکریم و سرمایه نگاه کنیم، تصریح کرد: ما معتقدیم که ابتدا بایست خودمان را بپرورانیم، خودمان را باورمند و رفتارمند کنیم و از شعارزدگی در حوزه‌ی فرهنگ و پرورش دوری گزینیم تا بتوانیم مؤثر باشیم؛ یعنی هرچه را بیان کنیم اگر در عمل به نتیجه نرسد نمی‌توانیم در تعلیم و تربیت اتفاقی ایجاد کنیم.

خدابخشی یادآور شد: امروز با گسترش فضای مجازی و ارتقاء سطح آگاهی کودکان و نوجوانان که به ظرافت می‌بینند ما چه می‌گوییم و چه می‌کنیم و این در رفتارهای‌شان نیز تأثیر دارد، مربیان که خط مقدم در پرورش نسل نو هستند بایست باورمند، رفتارمند، معتقد و به روز باشند و خود را متصف به صفاتی کنند که به مخاطبان خود انتقال می‌دهند یا از آن‌ها در آینده تأثیرگذاری دارند و اگر این باورمندی در نظام اجرایی کانون نسبت به نیروی انسانی مجموعه‌ی خود نباشد بدون شک این تأثیرات را نخواهیم داشت؛ لیکن با همه‌ی کمبودهای موجود، کارکنان و مربیان عزیز در کانون همان‌طور که از سوی نماینده مردم دامغان بیان شد، نجیبانه کار می‌کنند.

مدیرکل کانون استان در این دیدار هم‌چنین در خصوص نیروهای کار معین کانون، سند ملکی مراکز حوزه‌ی دامغان، افزایش هم‌کاری شهرداری و نهادهای فرهنگی با کانون پرورش فکری، توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و اجرای فعالیت‌های مناسب در این مناطق از سوی کارشناسان و مربیان کانون با هدف برقراری عدالت اجتماعی و... مطالبی بیان کرد و خواستار توجه و حمایت بیش‌تر مسئولان از این نهاد فرهنگی و تأمین اعتبار برای تجهیز و توسعه مراکز فرهنگی‌هنری شد.

کارهای کانونی‌ها کارهای بدیع، تازه، خلاق و تأثیرگذار است

علی‌اکبر فراتی مدیر پیشین کانون استان سمنان با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی تمام‌وقت و پاره‌وقت این مجموعه‌ی فرهنگی‌هنری، مربیان کانون پرورش فکری را نیروهای کارآمد و زبده خواند که با جان و دل کار می‌کنند و حدیث نبوی «مؤمن، کم‌خرج و پرکار است» را مصداق مربیان کانون دانست که با حداقل امکانات و بودجه، کاری ارائه می‌دهند که دستگاه‌های دیگر انجام نمی‌دهند و به‌نوعی بر این دستگاه فرهنگی ظلم شده است.

وی از نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی و تلفیق مجلس شورای اسلامی خواست تا نسبت به این موضوع پیگیری جدی‌تری انجام دهند و تأکید کرد: کارهای کانونی‌ها کارهای بدیع، تازه، خلاق و تأثیرگذار است و به بیانی تمامی کارها کیفی است و کانون به دنبال کمیت، اعداد و ارقام نیست؛ چون در این‌صورت نه تنها خود آنها بلکه کشور به‌ویژه جامعه دینی ضرر کرده است.

مدیر پیشین کانون استان سمنان در ادامه افزود: مربیان کانون پرورش فکری، گوش‌های‌شان می‌بیند و چشم‌های‌شان می‌شنود و اگر گوش نبیند و چشم نشنود دیگر مربی نیست و در مربی‌گری او بایست شک کرد.

فراتی در پایان سخنانش از علیزاده خواست تا جدای از آموزش و پرورش، بودجه ویژه‌ای برای کانون پرورش فکری به‌صورت اختصاصی در نظر گرفته شود و بر این امر به‌عنوان سرمایه‌گذاری دقیق و عمیق تأکید کرد.

گفتنی است؛ معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در این دیدار به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از عملکرد مربیان حوزه‌ی دامغان و درخشش اعضا و مربیان این مراکز در سطح ملی و استانی و... پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =