نخستین نشست اعضای کارگروه استانی کودک و نوجوان دهه‌ی فجر سمنان

رئیس کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان سمنان در نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای این کارگروه بر اجرای فعالیت‌های فرآیندمحور و قابل عملیاتی در بستر فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان؛ در آستانه‌ی چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای کارگروه استانی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر سمنان، پیش از ظهر شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن کنفرانس برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان سمنان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی حضرت امام(ره)، سال‌روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و چهلمین‌روز شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای به اهمیت مضاعف دهه‌ی فجر سال جاری، اشاره و بر اجرای فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان با هدف تبیین گام دوم انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل‌ودو سال گذشته و با رویکرد محتوامحور در این دهه، تأکید کرد.

خدابخشی بر اساس آیین‌نامه‌ی کارگروه تخصصی کودک و نوجوان هدف از اجرای فعالیت‌ها را تبیین و ترویج آرمان‌ها و ارزش‌ها، تقویت و بسط گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت ابتکار عمل و جلب مشارکت حداکثری مردم، فعالان اجتماعی و فرهنگی در تعظیم شعائر و به‌ویژه فضای مجازی در شرایط خاص ناشی از بحران همه‌گیری ویروس کرونا برشمرد.

فعالیت‌ها فرآیندمحور و قابل عملیات در بستر فضای مجازی باشد

مدیرکل کانون استان سمنان هم‌چنین با توجه به رویکردها و محورهای فرهنگی و تبلیغی دهه‌ی فجر مبنی بر بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی، دشمن‌شناسی، وحدت و همبستگی ملی، خودباوری و اعتماد به نفس به سیاست‌ها و خط‌مشی‌های محتوایی، اجرایی، رسانه‌ای و تبلیغی این دهه، اشاره و اظهار کرد: بی‌شک این عناوین در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان اهمیت فراوانی دارد و در عصر ارتباطات و فضای حاکم بر جامعه در پی شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بایست فرآیندمحور و قابل عملیات در بستر مجازی باشد.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم در عرصه‌ی تمدن و فرهنگ، تمدن‌ساز باشیم بایست به میراث خود عشق بورزیم و آن را زنده نگه داریم.

خدابخشی تأکید کرد: امید است در این عرصه تلاش‌های خوبی از سوی اعضای کارگروه کودک و نوجوان شکل گیرد و با توجه به شرایط فعلی کشور در نوع برنامه‌ریزی، دقت بیش‌تری داشته باشیم و به کیفیت برنامه‌ها توجه کنیم و دنبال کمیت‌ها نباشیم.

مدیرکل کانون استان سمنان در بخشی از سخنانش تصریح کرد: برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب به‌منظور آشنایی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها، بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی آنان به‌منظور با نشاط‌سازی مراسم و... از رویکردها و وظایف اجرایی کارگروه کودک و نوجوان عنوان شده است.

خدابخشی در پایان پیشنهاد داد تا دومین کارگروه کمیته کودک و نوجوان به‌منظور تجمیع برنامه‌ها و هماهنگی در اجرا با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، روز چهارشنبه ۲۴ دی به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، برگزار شود.

گفتنی است؛ در ادامه‌ی این جلسه، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان، رحمان میرزایی رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، علیرضا حافظی مدیر تولید سیما، سیدمجید زرگر کارشناس روابط‌عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ساره امیرجان معاون امور اجتماعی بهزیستی، زهرا پهلوان کارشناس فرهنگی کمیته امداد و مریم کاشی کارشناس فرهنگی و دبیر کارگروه کودک و نوجوان کانون استان سمنان، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =