ایجاد کمیسیون تخصصی فضای بازی تصویب شد

شورای سیاست‌گذاری نظارت بر اسباب‌بازی طرح ایجاد کمیسیون تخصصی برای نظارت و سامان‌دهی بر بازی‌های اتاق فرار (اسکیپ روم)، کافه بازی‌ها و فضای بازی کودکان را تصویب کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جایگزینی شناسه کالا به جای هولوگرام، تغییر در ساختار شورای نظارت بر اسباب‌بازی و اضافه شدن واحد رایانه‌ای از مصوبات آخرین نشست این شورا بود که صبح روز ۲۲ دی ۱۳۹۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
فاضل نظری رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری و رییس شورای سیاست‌گذاری نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی در کشور در این نشست گفت: اعضای این شورا رکن اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اسباب‌بازی در کشور هستند.
وی افزود: اهمیت و نقش نظارت بر اسباب‌بازی بر کسی پوشیده نیست و توجه به این حیطه از وظایف شورای نظارت بر اسباب‌بازی است که امیدواریم با تصمیم‌گیری‌های درست شاهد اتفاق‌های امیدبخش در این زمینه باشیم.


در این نشست هم‌چنین سیدحسین خادم‌حسینی نایب رییس شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز در سخنانی گفت: گزارش مالی حوزه اسباب‌بازی در دنیا سالانه بیش از ۱۲۰میلیارد دلار است اما سال گذشته اعلام شد که گردش مالی این صنعت - طی یک سال - تنها حدود ۳۵۰میلیون دلار بوده است.
وی با بیان این‌که از اسباب‌بازی به عنوان یک صنعت توانمند در حوزه صادرات می‌توان بهره گرفت افزود: طی سال‌های اخیر اتفاق‌های نوینی در زمینه‌ی فضای بازی‌ها مانند کافه‌بازی‌ها، اتاق‌های فرار و ... شکل گرفته است که نیازمند مداخله مثبت شورای نظارت بر اسباب‌بازی در حوزه نظارت و حمایت است.
خادم‌حسینی اضافه کرد: تصمیم داریم با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به شکل جدی‌تر در این بخش ورود پیدا کنیم و به صورت منظم نشست‌های ارایه گزارش و نقد و بررسی برگزار شود.


ویدا ملکی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز در ابتدای این نشست گزارشی از چگونگی شکل‌گیری این شورا و فعالیت‌های آن در سال‌های پس از تاسیس ارایه کرد و گفت: همکاری در برگزاری پنج دوره جشنواره ملی و چهار دوره رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی، برپایی هشت نمایشگاه از اسباب‌بازی‌های ممنوعه، برپایی نشست‌های تخصصی و... از فعالیت‌های شاخص این شورا در سال‌های اخیر بوده است.
وی هم‌چنین بررسی بیش از ۶هزار و۲۰۰ اسباب‌بازی برای صدور مجوز و ثبت طرح‌ها، ارایه بیش از ۲میلیون و ۸۷۰ هولوگرام به تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب‌بازی را از دیگر فعالیت‌های این شورا برشمرد و خواستار به‌روزرسانی ساختار شورا با مصوبه‌های جدید شد.


نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت صنعت و معدن، وزارت بهداشت و دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نظارت بر اسباب‌بازی نیز در این نشست به بیان نقطه‌نظرها و پیشنهادهای خود در زمینه مصوبه‌های شورا پرداختند.
در بخش‌هایی از این نشست هم‌چنین نماهنگ‌هایی از معرفی و تاریخچه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و معرفی و تاریخچه بازی‌های رومیزی و اتاق فرار در ایران و جهان نمایش داده شد.
نشست سیاست‌گذاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی روز ۲۲ دی ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =