مباحث معرفتی و آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت‌قرارگیرد

مدیرکل کانون استان گیلان از مخاطبان به‌عنوان ثمره‌ ارزش‌مند این نهاد فرهنگی نام‌برد و طرح مباحث معرفتی و «آموزش درس زندگی» به آنان را یک اولویت قلمدادکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، اسفندیار ضیائی این سخنان را در جمع کارشناسان و مدرسان ۲۵ کارگاه‌های تخصصی برخط فصل زمستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهارکرد.

مدیر کل کانون استان گیلان در این ارتباط افزود: آموزش درس زندگی و ایجاد بسترهای مناسب برای خود و خداشناسی، نخستین گام یک معلم و مربی در مسیر انتقال آموزه‌های تخصصی به مخاطب به‌شمارمی‌رود و در این مسیر تعهد، مسئولیت‌پذیری، وقت‌شناسی و بهره‌گیری از شاخصه‌های شخصیتی، مهم و دارای اهمیت ویژه‌ است.

این مدیر فرهنگی درهمین‌حال، از ضرورت ارایه‌ی طرح‌درس، تولید محتوای مناسب، زمان‌بندی صحیح و فرصت‌سازی برای گفت‌وگوهای دو و چندجانبه سخن‌گفت و تدریس مشارکتی و استفاده از ابزارهای مختلف را زمینه‌ساز نیل به هدف دانست.

شیوه‌ی ورود به کارگاه‌های برخط و نمایاندن علاقه‌مندی به مخاطب، از دیگر شاخصه‌های مدرسان کارگاه‌های برخط کانون گیلان است که در سخنان ضیائی به‌آن اشاره‌شد و وی با بیان‌این‌که آراستگی و ظاهرشدن در کسوت یک مربی، نقش به‌سزایی در جلب نظر و همراه‌سازی اعضا ایفامی‌کند، از توجه مدرسان به این امر قدردانی‌کرد.

او هم‌چنین اشاره‌ای به فرصت‌سازی کانون از تهدیدهای کرونایی داشت  و ورود فعالیت‌های مجازی کانون به خانه‌های مخاطبان را بیان‌گر توان‌مندی سرمایه‌های انسانی کانون پرورش فکری وپیشینه‌ی روشن این نهاد فرهنگی دانست.

ارایه‌دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات از سوی حاضران، پایان‌بخش نخستین نشست برخط مدرسان کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رفت.

یادآورمی‌شود، کارگاه‌های تخصصی برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان سومین فصل‌برگزاری خود را تجربه‌می‌کند و برگزاری ۲۵ کارگاه تخصصی ویژه فصل‌زمستان، گویای استقبال و همراهی مخاطبان با برنامه‌های این نهاد فرهنگی محسوب‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =