تصویر متفاوت، رهاورد احساس و خلاقیت است

احساس و دیدمتفاوت یک عکاس، خالق اثری بدیع و زمینه‌ساز ارتباط هرچه‌بهتر مخاطب با تصویر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این سخنان،  محور نهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان گیلان بود که با حضور لیلا خوانساری، عکاس و کارشناس پژوهش ارشد هنر برگزارشد.

خوانساری در این نشست مجازی که در ادامه برگزاری سلسله ‌نشست‌های مجازی انجمن عکاسان کانون  گیلان و در مسیر عمق‌بخشی به آگاهی‌های اعضا صورت‌گرفت، با تمرکز بر موضوع زاویه دید در عکاسی، از اهمیت و نقش آن در ثبت و ماندگارسازی عکس سخن‌گفت و توجه به این مهم را بستری مناسب برای جلب‌نظر و ارتباط هرچه‌بیش‌تر مخاطب با اثر هنری دانست.

کارشناس هنری کانون و نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان همدان درهمین‌حال، به زاویه‌های دید در هنر عکاسی پرداخت  و کاربردهای متفاوت عکاسی از  «رو به رو»، «پایین به بالا»، «بالا به پایین»، «نمای باز و بسته» را برای حاضران تشریح‌کرد.

داور مسابقه‌های کشوری عکاسی هم‌چنین، تاکیدی ویژه بر عدم ارجحیت زوایا بر یکدیگر داشت و با بیان‌این‌که بهره‌گیری از این مکان، فرصتی برای همراه‌سازی افزون‌تر مخاطب است، گفت: عکاسی ساده، زیبا و لذت‌بخش، پیام‌رسانی و بهره‌گیری هنرمندانه از دوربین برای ثبت تصویری هدف‌مند، از اولویت‌های یک عکاس در این زمینه محسوب‌می‌شود.

خوانساری پایان صحبت‌های خود را به ضرورت انعطاف‌پذیری، نگاه خلاقانه، کسب تجربه‌های تازه و هم‌نشینی علم و احساس اختصاص‌داد و از اعضای کانون برای استفاده از دیدگاه‌های صاحب‌نظران این حوزه دعوت‌کرد.

برپایه این گزارش، نقد و بررسی آثار عکاسان و پاسخ‌گویی میهمان به پرسش‌های حاضران نیز پایان‌بخش نهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در ۲۴ دی ۱۳۹۹ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =