تجلیل از اعضا و مربیان کانون ایوان‌کی

ویژه‌برنامه‌ی «جوانه‌های انقلاب» با رویکرد آیین تجلیل مقامات استانی و شهرستانی از برگزیدگان جشنواره‌ها و مهرواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایوان‌کی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ویژه‌برنامه‌ی «جوانه‌های انقلاب» با رویکرد تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده‌ی جشنواره‌ها، مهرواره‌ها و فراخوان‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آغازین‌روز از دهه‌ی فجر در مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی، برگزار و از مربیان و سه عضو برگزیده‌ی این مرکز از سوی مدیرکل کانون استان سمنان، فرماندار شهرستان گرمسار، امام جمعه، بخشدار، شهردار و رئیس شورای شهر ایوان‌کی تجلیل شد.

کانون پرورش فکری بستری مناسب برای علم‌آموزی است

فرماندار شهرستان گرمسار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا و مربیان کانون پرورش فکری و قدردانی از مدیرکل و کارکنان این‌مجموعه، خود را از خانواده‌ی کانون، معرفی و اظهار کرد: در طلیعه‌ی گرامی‌داشت چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب، فرصت مناسبی است تا یاد و خاطره‌ی امام(ره) و شهدا را گرامی ‌بداریم.

متقی در ادامه افزود: با توجه به گستردگی امور، امروز توفیقی حاصل شد تا در مکانی حاضر شوم که برایم بسیار انرژی‌بخش بود و از آنجا که دوران نوجوانی خود را در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گذرانده‌ام و از نزدیک با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آن آشنا هستم، خوش‌حالم که مربیان این‌مجموعه، صادقانه و خالصانه در حال انجام فعالیت هستند و به‌همت این عزیزان در سراسر استان، فضا و بستر مناسبی برای پرورش استعداد و علم‌آموزی کودکان و نوجوانان فراهم شده که این اتفاق بسیار خوبی است و مسئولان اگر به دنبال مکارم اخلاق و پرورش‌یافتگی در سبک زندگی ایرانی‌اسلامی هستند نبایست از این موضوع غافل شوند.

متقی در پایان سخنانش به‌عنوان عضو کوچک جامعه، قول مساعدت و هم‌کاری داد و گفت: از هیچ تلاشی برای اعتلای فرهنگ و هنر دریغ نخواهم کرد تا شاهد پویایی و بالندگی بیش‌تر در عرصه‌ی فرهنگی و هنری باشیم.

جنبه‌های معنوی تشویق فراتر از جنبه‌های مادی است

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن گرامی‌داشت یاد و نام حضرت امام(ره)، شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و سرداران بزرگی که در عرصه‌های گوناگون، خون پاک‌شان را هدیه کردند، اظهار کرد: ما همواره به جامعه، سرزمین، دین و آیین بدهکاریم و به همین نسبت در برابر کودکان و نوجوانان این سرزمین مسئولیم و بایست بر مبنای این تفکر حرکت کنیم.

خدابخشی در ادامه با قدردانی از سعید متقی فرماندار گرمسار و مسئولان شهر ایوان‌کی، تصریح کرد: با توجه به موفقیت اعضا و مربیان کانون استان در طی سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتیم تا این عزیزان را در منطقه و شهر خودشان با حضور مسئولان شهرستان در ‌برنامه‌ای با عنوان «جوانه‌های انقلاب» مورد تقدیر و ترغیب قرار دهیم و در اولین‌روز دهه‌ی فجر از شهرستان گرمسار منطقه‌ی ایوانکی آغاز کردیم.

وی با بیان این‌که در استان سمنان پتانسیل استعداد بیش از این‌ است، گفت: اگر مسئولان و مقامات استان حمایت کنند هر ساله شاهد رشد خوبی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و استعدادیابی خواهیم بود.

خدابخشی با تأکید بر این‌که ماندگاری انسان‌ها در اخلاق‌مداری و رفتارمند بودن آن‌هاست، گفت: جنبه‌های معنوی تشویق اعضا فراتر از جنبه‌های مادی و ماندگارتر است و در بخش آگاهی، دانایی و مانایی به‌صورت رفتارمند برای کسانی‌که در عرصه‌های مختلف این نظام فعالیت می‌کنند، ارزش‌مند است.

گفتنی است؛ امام‌جمعه، بخشدار، شهردار و رئیس شورای شهر ایوان‌کی نیز در این برنامه از توجه مدیرکل به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار و هم‌چنین تلاش مربیان کانون ایوان‌کی در کشف و پرورش استعدادهای اعضای کودک و نوجوان، قدردانی کردند.

در این برنامه از مائده‌سادات آبسردی برگزیده بخش ایده چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، دینا دلاور برگزیده بخش شعر مهرواره‌ی کشوری «عکس‌نوشت(تمرین هم‌دلی)» و هم‌چنین برگزیده بخش متن ادبی ویژه‌برنامه‌ی ‌ادبی «سطرهای روشنی»، مبینا عرب‌سرهنگی برگزیده بخش شعر و عکس مهرواره‌ی کشوری «عکس‌نوشت(تمرین هم‌دلی)» الهه حسنی مسئول مرکز ایوان‌کی برگزیده اول کشوری در بخش اقدام‌پژوهی، الهام شایگان‌پور مربی کارگاه‌های ادبی، اکرم سلیمانی و نسیم قاسمی مربیان کارگاه‌های هنری، تجلیل و  از سوی مدیرکل کانون استان و مقامات شهرستانی، لوح سپاس و کارت هدیه اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =