خانواده شهیدان امام‌پناهی تجلیل‌شدند

به‌مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، از خانواده شهیدان، بیت‌الله، محمدابراهیم وهیبت‌الله امام‌پناهی قدردانی‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این آیین, در سایه همکاری مشترک پایگاه مقاومت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش استان گیلان صورت‌گرفت و طی آن از مادر شهیدان بیت‌الله، محمدابراهیم و هیبت‌الله امام‌پناهی به پاس تربیت فرزندانی غیور و صبوری زینب‌گونه این بانوی ایثارگر، تجلیل‌بعمل‌آمد.

مسئول پایگاه مقاومت سردارشهید، حاج قاسم سلیمانی کانون گیلان طی این مراسم که در منزل شهیدان امام پناهی صورت‌گرفت، میلاد حضرت‌فاطمه زهرا (س) و روز زن را فرصتی برای اندیشه در مقام والای مادرعنوان‌کرد و وعده بهشت به مادران را بیان‌گر روحیه معنوی و جایگاه والای آنان دانست.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه  به خاطرات دوران هشت‌سال دفاع‌ مقدس اشاره و با بیان این‌که  رهبری امام راحل(ره),  ولایت‌پذیری رزمندگان,  حمایت‌ها مادران و دل‌گرمی فرزندان به این بزرگواران، نقش ارزنده‌ای در صیانت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن ایفاکرده، افزود: این نقش‌آفرینی نیز گویای الگوپذیری مادران ایران اسلامی از حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب (س) و بازتاب آن در روحیه شهیدان محسوب‌می‌شود.

پایان‌بخش سخنان این فعال فرهنگی به جایگاه رفیع مادران شهدا و ارزش‌مندی شفاعت آنان اختصاص‌داشت و وی با تاکید بر این موضوع که برای پاس‌داشت از ارزش‌های انقلاب و خون شهیدان، نیازمند دعای خیر این بزرگواران هستیم، خواستار حمایت‌های بی‌ریغ و مادرانه آنان از فرزندان این دیارشد.

مدیرپایگاه مقاومت بسیج فرهنگیان استان گیلان نیز سخنان خود در این آیین را با تاکید براهمیت دیدگاه‌های مادران شهید آغازکرد و نصیحت‌های آنان را چراغی روشن و توشه‌ای در مسیر رشد و تعالی خواند.

ایرج غلامی,  حضور در محضر خانواده معظم شهدا را فرصتی برای کسب معرفت توصیف‌کرد و دیدار با خانواده معظم شهیدان امام‌پناهی را ارزش‌مند برشمرد.

روایت حماسه‌سازی شهیدان امام‌پناهی و تفکر  انقلابی پدر و مادر در تربیت آنان، بخش دیگری از این آیین بود که توسط برادر این شهدای بزرگوار ‌صورت‌گرفت و وی با ولایت‌پذیر، مردمی و انقلابی توصیف‌کردن روحیه شهیدان امام‌پناهی ‌گفت: این سیره در پدر و مادر این شهدا ریشه‌دارد.

پایان‌بخش این مراسم که در منزل شهیدان واقع در روستای ملسکام شهرستان فومن استان گیلان صورت‌گرفت، اهدای لوح‌سپاس و هدیه به مادر بزرگوار شهیدان بیت‌الله، محمدابراهیم، هیبت‌الله امام‌پناهی، از شهدای والامقام هشت‌سال دفاع‌مقدس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =