همایش ادبی «آهنگ بهاران» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: هنرمند با نگاهی همه‌جانبه به مسایل پیرامون خود و برگزیدن زاویه‌های زیبا و امید آفرین باید از دردها درس بگیرد و با درک عمیق دردها برای آن‌ها مرهم بسازد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همایش ادبی «آهنگ بهاران» چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست ادبی، که با حضور شاعران، نویسندگان، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که به صورت ویدیو- کنفرانس و حضوری انجام شد، مدیرکل کانون استان با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد حضرت زهرا(س) گفت: سیستان و بلوچستان با یک پیشینه‌ی قوی فرهنگی، ادبی و هنری همواره از پیشروان ادب و هنر انقلاب بوده و کودکان و نوجوانان این دیار نیز در عرصه‌های گوناگون خوش درخشیده‌اند.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به خشکسالی‌ها، توفان‌ها و مشکلاتی که مردم این منطقه از کشور همواره با آن روبه‌رو بوده‌اند و دست‌مایه‌ی پدیدآمدن بسیاری از آثار ادبی و هنری سیستان و بلوچستان بوده‌اند، گفت: غم‌ها، شادی‌ها، سختی‌ها و آسانی‌ها همواره با هم هستند و اگر ما از دل سختی‌ها و غم‌ها از شادی‌ها و آسانی‌ها بگوییم، راهی به سوی آنها خواهیم گشود و آنها را لمس خواهیم کرد.

وی سپس افزود: در سیستان و بلوچستان از گذشته‌های دور، با همه‌ی سختی‌ها و مشکلاتی که داشته، شادی جایگاه ویژه‌ای داشته و مردمان این سرزمین همواره شادی را پاس داشته‌اند و این را، پس از گذشت هزاران سال، در فرهنگ و آیینی که برای ما به یادگار گذاشته‌اند، می‌توان مشاهده کرد.

مدیرکل کانون هم‌چنین با بیان این نکته که هنرمند باید نگاهی همه‌جانبه به مسایل پیرامون خود داشته باشد، برگزیدن زاویه‌های زیبا و امید آفرین را برای آفرینش اثر یکی از رسالت‌های هنرمندان برشمرد و عنوان کرد: هنرمند باید از دردها درس بگیرد؛ آنگاه به سمت شادی حرکت کند و با درک عمیق دردها برای آن‌ها مرهم بسازد.

هادی در پایان خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این ویژه‌برنامه «مطالعه» و خواندن آثار بزرگان را دو عنصر موثر در پویایی آنان و آثارشان دانست و گفت: این استان مهد پرورش بزرگانی بوده است که ما وظیفه داریم در ادامه‌ی راه آنان تلاش کنیم تا آینده‌ای روشن و پرافتخار را برای آن رقم بزنیم.

در ادامه حسین تولایی کارشناس انجمن‌های ادبی کانون کشور در سخنان کوتاهی از تلاش‌های صورت گرفته در استان در خصوص انجام فعالیت‌های ادبی تشکر کرد و پیشرفت‌های حاصل شده را قابل تقدیر دانست و خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در نشست، آثار آنان را امیدبخش و باعث دلگرمی خواند.

پس از این سخنان همکاران، اعضا و علاقه‌مندان حاضر در نشست در استان و ستاد اثرخوانی کردند که از جمله همکاران ستادی کانون می‌توان تولایی و فرزانه رحمانی کارشناس بخش مکاتبه‌ای اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =