نقش قصه و قصه‌گویی در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی به کودکان

هفتمین نشست قصه گویی انجمن قصه گویی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع کارکرد قصه گویی در انتقال مفاهیم مذهبی با حضور حجت الاسلام اسماعیل آذری نژاد با حضور اعضا و مربیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ،حجت الاسلام آذری نژاد فعال حوزه کتاب وکتاب‌خوانی در ابتدای این نشست ، با اشاره به اهمیت قصه‌گویی با رویکر انتقال مفاهیم مذهبی  برای کودکان گفت: مهارت قصه‌گویی می‌تواند بیش از یک سرگرمی ساده باشد و برای تربیت کودکانمان به ما یاری برساند.

 وی ادامه داد: اینکه کودک در ذهن کاوشگر خود پرسش‌هایی دارد که بزرگسالان  برای پاسخ به آنها باید به دنبال پاسخ  باشد ،گاهی ما حق کشف و انتخاب را به کودکان و نوجوانان نداده و و لذت کشف و آموزش و یادگیری را از آنان سلب می کنیم.

آذری نژاد افزود: روحیه پرسشگری را در کودکان و نوجوانان تقویت و پاسخ پرسش‌ها را به صورت باز به کودک و نوجوان ارائه داده  تا ذهن کودک کنجکاو شود.

مروج کتاب و کتابخوانی به تفاوت افکار در دنیای امروزه اشاره کرد و افزود: ما در دنیایی که زندگی می‌کنیم با  افراد ،افکار و دنیای متفاوت که هر کسی متناسب با شخصیت خود نسبت به دنیا فرق می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =