نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای در فضای مجازی برگزار شد

نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای همزمان با ولادت بزرگ بانوی عالم حضرت زهرا (سلام الله) صبح پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، این برنامه با حضور فرزانه رحمانی کارشناس ادبی اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (اعضای مکاتبه‌ای) و ۲۱ عضو مکاتبه‌ای با برنامه‌های متنوع در فضای مجازی اجرا شد.

پخش کلیپ معرفی بخش مکاتبه‌ای آغازگر برنامه بود. در ادامه ستاره طلوع عضو مکاتبه‌ای از مشهد، زهره سمعه عضو مکاتبه‌ای از روستای برزو شهرستان سبزوار، خوانش اثر داشتند. اعضای شرکت کننده نیز در قالب پیام از احساس خود هنگام دریافت نامه و تصورشان از پاسخگو و نامی که برای او انتخاب کرده بودند می‌نوشتند.

در ادامه، خانم رحمانی، کارشناس مکاتبه‌ای ستاد درباره اهمیت نامه‌نگاری صحبت کرد. او گفت: علی‌رغم همه شیوه‌های جدید ارتباط، نامه‌نگاری هنوز جایگاه ویژه خود را دارد و بسیاری از شاعران و نویسندگان و بزرگان در قالب نامه توانستند احساس، کلمات فاخر و اندیشه خود را بیان کنند. نویسنده کتاب کودک «اتاق دوست داشتنی من» بخشی از نامه سهراب سپهری را خواند و به انتخاب کلمات توسط شاعر اشاره کرد او ادامه داد: همین که اعضا با شجاعت و شهامت نامه می‌نویسند، نشان از علاقمندی و تفاوت آن‌ها دارد و کتاب خواندن به آن‌ها در مسیر بهتر نوشتن کمک می‌کند.  

خواندن بخشی از پیام‌های اعضا، قصه‌گویی محمود خرقانی، داستان خوانی و خاطره‌گویی اندیشه جوان از خواف، خواندن پاسخ نامه توسط ریحانه رجبی از مشهد و خواندن بخشی از نامه و بیان خاطره از دریافت نامه توسط تینا سادات طباطبایی بخش دیگر برنامه بود.

عاطفه رنگ آمیز طوسی هم از بایدهای نامه‌نگاری و نکاتی که اعضا موقع نوشتن و ارسال نامه باید رعایت کنند صحبت کرد و بخشی از نامه نیما یوشیج را نیز خواند.  

لازم به توضیح است که مرکز آفرینش‌های ادبی در دو بخش حضوری و مکاتبه‌ای به کشف و تقویت استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان اهتمام دارد. بخش مکاتبه‌ای بیش از سیصد عضو دارد که تقریبا اکثر این اعضا از مناطق حاشیه شهر، روستاها و یا مناطقی که دسترسی به کتابخانه‌های کانون را ندارند، هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =