کد خبر: 303359
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
بازدید 64
کودکان به میزهای مشورت دعوت‌شوند

دعوت کودکان و نوجوانان به میزهای مشورت خانواده، زمینه‌ساز تربیت فرزندانی بانشاط، تصمیم‌ساز و نقطه‌ی آغاز هم‌گرایی اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در نشست تربیتی«نقش خانواده در سلامت روان کودکان و نوجوانان» است.

وی در کسوت میهمان این نشست‌ مجازی که هم‌زمان با چهلمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی‌ صورت‌گرفت، نشاط‌بخشی به فرزندان و ایجاد ‌بسترهای لازم برای تربیت کودکان و نوجوانان تصمیم‌ساز و دگرخواه را محور سخنان خود قرارداد و دست‌یابی به این مهم را نیازمند پشتوانه اخلاقی و علمی یک جامعه دانست.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان 

مدیرکل کانون استان گیلان در عین‌حال، از نیازهای امروز جامعه سخن‌به‌میان آورد و با مهم‌توصیف‌کردن سلامت جسمی و روحی آینده‌سازان و تاثیرگذاری آن در توسعه‌یافتگی کشورها گفت: خانواده، مدرسه و اجتماع، نقش به‌سزایی در این امر دارد.

این فعال فرهنگی در همین‌ارتباط، راهکارهایی جهت شاداب‌سازی نسل کودک و نوجوان ارایه‌داد و ایجاد محیطی امن در خانواده و اجتماع، تمرین کارهای گروهی و نهادینه‌سازی فرهنگ هم‌گرایی را دست‌آورد توجه به این مهم عنوان‌کرد.

او در این میان نگاهی به چگونگی شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و با بیان‌این‌که رهبری واحد، انسجام و وحدت رویه از دلایل شکل‌گیری این نظام‌مردمی است، افزود: تجربه این موفقیت می‌تواند نقشی اساسی در ترسیم نقشه‌ راه و تربیت کودکانی باورمند، بانشاط و انقلابی داشته‌باشد.

ضیائی درعین‌حال، جایگاه دستگاه‌های فرهنگی همچون کانون پرورش فکری را تعیین‌کننده قلمدادکرد و  با تاکید بر این موضوع که دقت‌نظر در تفاوت‌های کودکان و نوجوانان دیروز و امروز و هم‌گامی فعالان فرهنگی با پیشرفت‌های علمی گفت: دریافت این نشانه‌ها نقشی مهم در شناخت مخاطب و ارایه‌ی آموزه‌های مناسب به وی ایفامی‌کند.

مدیرکل کانون استان گیلان توضیح‌داد: مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از راهکارهای موثر در ارتقای آگاهی‌های فردی به شمارمی‌رود و این امر می‌تواند مقدمه‌ای برای تشویق کودکان و نوجوانان به هم‌نشینی با کتاب،  سلامت روحی آنان به‌ویژه در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا باشد.

برپایه این گزارش، معرفی کتاب«کودک خوش‌بین»، نوشته‌ی مارتین سلیگمن، از برنامه‌های این نشست مجازی به‌شمارمی‌رفت و میهمان برنامه با اشاره به شاخصه‌ها، اهداف و آموزه‌های این کتاب گفت: نگاه مثبت، مثبت‌اندیشی، خوب‌حرف‌زدن و حرف‌خوب‌زدن و اهمیت هم‌گرایی، از واژه‌های کلیدی این کتاب است که می‌تواند سرلوحه افراد بزرگ‌سال نیز قرارگیرد. 

ضیائی در پایان توصیه‌ای به شرکت‌کنندگان این نشست تربیتی داشت و با تاکید دوباره بر اهمیت مطالعه و آشتی با کتاب، ضرورت پیوند افزون‌تر با اعضا و خانواده‌ها، مثبت‌اندیشی و هم‌گرایی، توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی و تفاوت‌های مدیریت موفق و موثر فرهنگی تصریح‌کرد: پرداختن به این مهم، خروج از چارچوب‌های محدویت و نگرش فرامرزی و جهانی می‌تواند در ترسیم افق‌های روشن و هدایت هنرمندانه اندیشه‌های نسل کودک و نوجوان تاثیرگذارباشد.

  یادآورمی‌شود، این نشست مجازی به‌مناسبت چهل‌ودومین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همراهی بیش از 40 نفر از همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =