کد خبر: 303453
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
هشتمین نشست دنیای من، دنیای کتاب

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر نشست دنیای من، دنیای کتاب با حضور شاعر و نویسنده محبوبه بزم‌آرا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، دراین نشست که همزمان با زاد روز شاعر بود کتاب «آواز در باران» توسط مربیان نقد و بررسی  شد.  

  مجموعه  «آواز در باران» اولین اثر محبوبه بزم‌آرا و شامل ۳۸ غزل  آیینی و عاشقانه است.

مربیان در رابطه با نقد و بررسی این مجموعه گفتند: اگر شعر را به قول استاد شفیعی کدکنی حادثه ای بدانیم که در زبان رخ می دهد مجموعه‌ی شعر آواز در باران سروده محبوبه بزم آرا پر از حادثه است. حادثه هایی که در زبان رخ داده اند تا یکنواختی و عادت را از آن بگیرند. و بین ما و اندیشه ی شاعر پل بزنند.

همچنین شاعر در این مجموعه از آرایه تلمیح به وفور استفاده کرده است. تلمیح ثبت حرکت ذهنی شاعر میان حال و گذشته در متن اثر جدید است. مخاطب در اثر کشف اشاره شاعر در فرایند تداعی معانی تجربه ای مشترک با خالق اثر دست می یابد. میزان بدعت و تازگی این روایت جدید بر میزان لذت مخاطب از تلمیح موجود در شعر اثر  مستقیم دارد. روایت خوردن  گندم و دوری آدم از بهشت روایتی‌ست که  به دلیل زیاد کم اثر شده و تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد ...

 شعرها با توجه به زبان  به دو دسته ی شعرهای قدیمی و شعرهای جدیدتر تقسیم می شوند که در عین حالی که عبور شاعر را از دوران نوجوانی و جوانی شعرها نشان می‌دهد نبرد و رویارویی شعرهای قدیمی و شعرهای جدیدتر را باعث شده است.

در این نشست دیگر بانوان نویسنده و مولف که در کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند معرفی شدند.

خانم ها اطهر سید موسوی، عاطفه رنگ آمیز، زهرا محدثی، منیره هاشمی، معصومه موسویان، زهره معماری نسب، عزت صدیقی از جمله این نویسندگان و شاعران هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =