چگونه پادکست بسازیم؟

نشست تخصصی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با عنوان«چگونه پادکست بسازیم» برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست با حضور«علیرضا آقایی» فعال فضای مجازی و کارشناس مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری استان ایلام‌ صورت‌گرفت.

آشنایی با پیشینه‌ی بهره‌گیری از پادکست، ارایه‌ی تعاریف لغوی و هم‌چنین کارکردهای آن، از محورهای این نشست تخصصی با حضور کارشناسان و مربیان کانون استان گیلان ‌بود.

چگونگی استفاده از پادکست به‌عنوان یک فایل شنیداری کاربردی و تبیین تفاوت‌های آن با برنامه‌های رادیویی نیز از اهداف این نشست تخصصی و از موضوع‌هایی بود که در سخنان میهمان برنامه مورد توجه قرارگرفت.

آقایی هم‌چنین، فعالیت‌های کانون در بستر فضای مجازی را یادآورشد و با اشاره به برگزاری بیست‌وسومین  جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری اظهارکرد: آگاهی از این امکان مناسب می‌تواند نقش‌ تعیین‌کننده‌ای در ساخت پادکست‌های قصه‌گویی و انتشار آن در فضای مجازی داشته‌باشد.

وی برهمین‌اساس، معرفی برخی از نرم‌افزارهای موجود و چگونگی ساخت پادکست با هریک از این نرم‌افزارها را در دستور کار قرارداد و گفت: تکیه بر برنامه‌ریزی و ارایه‌ی محتوای مناسب برپایه‌ی ایده‌ها، راز اثربخشی این پادکست‌هاست که باید مدنظر همکاران کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قرارگیرد.

این فعال فضای‌مجازی در این میان به شرایط امروز جامعه و همه‌گیری ویروس کرونا اشاره‌کرد و با خاطرنشان‌کردن رویکرد جدیدکانون در ارایه‌ی فعالیت‌های حضوری و برخط افزود: یکی از مهم‌ترین این فرصت‌ها، آماده‌سازی پادکست قصه‌گویی، جذب‌ و پایدارسازی حضور اعضا و گشودن دریچه‌های تازه پیش‌روی مخاطبان‌است.

گفتنی است، انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکی از انجمن‌های تخصصی این مجموعه‌ی فرهنگی است که با هدف هم‌افزایی و هم‌نشینی علاقه‌مندان و فعالان عرصه‌های مختلف با صاحب‌نظران و اساتید حوزه‌های مختلف برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =