کد خبر: 304204
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
بازدید 164
 عروسک های بلند قامت میهمان مجازی انجمن نمایش کانون لرستان

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان باحضورمحسن اکرمی و موضوع؛«عروسک های بلندقامت» برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون استان لرستان باحضورمحسن اکرمی، اعضاو مربیان علاقمند به هنرهای نمایشی به صورت مجازی با موضوع «عروسک های بلندقامت» برگزارشد.
براین اساس مدرس این کارگاه در ابتدای نشست در مورد عروسک‌های بلند قامت توضیحاتی را عنوان کرد و گفت: این قبیل عروسک ها در شکل‌ها و فرم‌های متفاوت و در اندازه های خیلی بزرگ ساخته می شوند.
اکرمی افزود: عروسک های بلند قامت براساس آیین و آداب و رسوم هر سرزمین برای جشن‌ها و مراسم‌های خاص ساخته می شود که در هنگام اجرا، توسط یک یا چند نفر برای تماشاگران گردانده می‌شوند.
وی اضافه کرد: ضرورت سبکی وزن این سازه‌ها، زیبایی ظاهری عروسک،  قدرت مانور بالا از دیگر مواردی هستند که در ساخت این نوع عروسک نمایشی باید به آن توجه شود. 
اکرمی ادامه داد: برای حفاظت از محیط زیست توصیه می شود تا برای ساخت این عروسک های بزرگ نمایشی از مواد بازیافتی مانند بطری های پلاستیکی و... استفاده شود.
این بازیگر، طراح و عروسک ساز ضمن اشاره به اهمیت کار تیمی و مدت زمان حداقل بیست روزه تا یک ماهه برای ساخت عروسک‌ها اشاره کرد و برای درک بهتر موضوع تصاویری ازعروسک های ساخته شده در ایران و سایر کشورها بارگذاری و در مورد آنها توضیح داد.
درادامه مدرس کارگاه مطالبی را در خصوص ساخت و اجرای نمایش با عروسک های «بلند قامت»با ارسال عکس و فیلم های آموزشی بیان داشت و به سوالات حضار پاسخ داد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =