کد خبر: 304986
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
هدف محوری کانون در این دوره روزآمدسازی بود

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در این دوره از مدیریت تلاش‌ها بر روزآمدسازی و به‌روزرسانی‌ فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف قرار گرفت.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری که از آذر سال ۱۳۹۶ این مسئولیت را برعهده داشت صبح روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در آیین معارفه مدیرعامل جدید کانون افزود: برای این به‌روزسازی ابتدا تلاش کردیم روزهای درخشان کانون را بازآفرینی کنیم و مبدا تاریخی را تغییر دهیم به گونه‌ای که روزهای افتخار آن قابل تکرار و نزدیک باشد.
وی ادامه داد: گام دوم در حوزه به‌روزرسانی زیرساخت‌ها بود به‌عنوان مثال امروز کانون ۷ تماشاخانه سیار دارد که به روستاها سفر می‌کند یا کانون مجازی به عنوان یک زیرساخت عمومی، مانع تعطیلی مراکز و قطع ارتباط اعضا با مربیان در دوران سخت کرونا شده است.
نظری سومین اتفاق در این عرصه را بازبینی و متناسب‌سازی فعالیت‌ها و افزایش تعداد آن از ۴۲ فعالیت -که طی سال‌های متمادی انجام می‌شد- به بیش از ۶۰ فعالیت یا نهاد سازی در حوزه انجمن‌های نوجوانان عنوان کرد.
مدیرعامل سابق کانون در این آیین که در سینما تئاتر کانون برگزار شد، خاطرنشان کرد: خداحافظی با کانون کار سختی است و دل کندن از این مجموعه به‌واقع جدا شدن از ساختمان و در و دیوار یا یک کارخانه نیست چراکه اگر آدم‌های کانون نباشند کانونی وجود ندارد و این خداحافظی یعنی جدا شدن از بخت مصاحبت و دم‌خوری با کسانی است که عاشقانه برای کودکان و نوجوانان این سرزمین تلاش می‌کنند.

وی در این آیین با بیان‌این‌که سازمان‌های فرهنگی کشور از کارآیی خود فاصله گرفته‌اند، اظهار داشت: کانون کارنامه‌های درخشانی داشته ‌است اما نوستالژی‌های ما واقعا نوستالژی است و دوره‌های طلایی به سال‌های دور برمی‌گردد.
نظری با اشاره به این‌که فعالیت‌های فرهنگی نیاز به نگاشت نهادی در قالب یک نظام ملی نوآوری دارد اظهار امیدواری کرد: پژوهش‌گران حوزه مدیریت در زمینه نقش تعاملی و نسبت نهادهایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دیگرسازمان‌ها به ویژه وزارت آموزش و پرورش تحقیق کنند.
او همچنین ماهیت شرکتی بودن کانون را با توجه به ساختار یک بنگاه اقتصادی در تعارض با اهداف حاکمیتی کانون و اصل ٤٤ قانون اساسی دانست و بر ضرورت مطالعه کارشناسی در این خصوص تاکید کرد.
وی ضمن قدردانی از همراهی تمامی افراد در طی سال‌های مدیریت در کانون گفت: اگر ما امروز افتخاری داریم یا جایی را توانسته‌ایم به تماشا بنشینیم به‌خاطر این است که بر دوش گذشتگان ایستاده‌ایم و باید قدردان تلاش‌های آن‌ها باشیم.
رییس هیأت مدیره سابق کانون در پایان با بیان‌این‌که همه کارکنان کانون در تمامی بخش‌ها جهادگرانه تلاش می‌کنند اظهار داشت کانون جای بسیار دوست داشتنی است و این را کسانی گواهی می‌دهند که با آن زندگی کرده‌اند و چون برای کودکان و نوجوانان کار می‌کنند اثرات و برکات آن را می‌توان در آینده بچه‌ها مشاهده کرد.
در این آیین که محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش و رییس مجمع عمومی کانون پرورش فکری از تلاش‌های فاضل نظری قدردانی و به‌صورت رسمی مهدی علی‌اکبرزاده را به‌عنوان مدیرعامل جدید کانون معرفی کرد.
مشاور وزیر، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیریت کانون استان آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته از مسئولیت‌های پیشین علی‌اکبرزاده به‌شمار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =