اسامی ایده‌پردازان منتخب چهارمین رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون اعلام شد

۱۵۴ ایده‌ی منتخب مرحله‌ اول چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ایده‌های رسیده به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌آزاد در سه دسته «عروسک»، «اسباب‌بازی» و «بازی رومیزی» مورد بررسی و غربالگری اولیه قرار گرفت؛ از میان بیش از ۲۴۰ ایده ثبت شده در تارنمای این رویداد ۱۵۴ ایده انتخاب شد.
به گفته دبیر چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد، حضور ایده‌پردازان امسال از سال گذشته بیشتر شده و این نشان از حمایت ایده‌پردازان از این رویداد  است. همچنین امسال برای اولین بار، چندین ایده‌پرداز از کشور هندوستان ایده‌های خود را در سامانه دریافت ایده‌ها ثبت کردند.
آیدین مهدیزاده‌تهرانی، از کیفیت قابل توجه ایده‌های رسیده به دبیرخانه نسبت به دوره‌های پیشین ابراز رضایت کرد و گفت: فرایند غربالگری این ایده‌ها یک هفته زمان برد و اکنون ایده‌های منتخب در مرحله غربالگری معرفی می‌شوند.
او افزود: از ملاک‌های مهم انتخاب ایده‌های این دوره می‌توان به اسباب‌بازی بودن طرح ایده‌ها (غیردیجیتالی و رایانه‌ای)، تکراری و کپی نبودن ایده و همچنین کامل بودن اطلاعات در فرم‌های ثبت‌شده اشاره کرد.
مهدیزاده همچنین خاطرنشان کرد: خلاق‌بودن ایده‌ها، داشتن پیوست فرهنگی، ارتباط با حوزه‌های علوم شناختی، امکان جذب حامی صنعتی و مالی از دیگر نکته‌های تأثیرگذار در انتخاب ایده‌ها بود.
دبیر رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی گفت: ایده‌پردازان منتخب در این مرحله به شش کارگاه آموزشی و تخصصی دعوت خواهند شد و بعد از گذراندن این دوره‌های آموزشی ایده‌های آن‌ها دوباره مورد بررسی و غربالگری قرار خواهد گرفت.
مهدیزاده با بیان این‌که کارگاه‌های تخصصی به‌زودی آغاز و به مدت شش هفته برگزار خواهد شد، گفت: مبانی طراحی اسباب‌بازی، روش‌های توسعه ایده، مصادیق مغایرت‌های فرهنگی، استانداردهای صنعت اسباب‌بازی، بازی‌های شناختی و حقوق مالکیت فکری عنوان‌ این کارگاه‌ها به شمار می‌رود.
دبیر چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی، همچنین به حضور ایده‌پردازانی از کشور هندوستان اشاره کرد و افزود: چندین ایده‌پرداز و طراح از کشور هندوستان نیز ایده‌های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کرده‌اند که از این بین پنج ایده از چهار ایده‌پرداز انتخاب شده است. امید است تا با همراهی ایده‌پردازان و کیفیت ایده‌های ثبت شده در این دوره از رویداد ایده‌آزاد، در سال‌های آینده ایده‌پردازان و طراحان بیشتری از کشورهای مختلف در این رویداد شرکت کنند.
یادآوری می‌شود اسامی افراد منتخب در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir، پایگاه رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی به نشانی ideaazad.ir و در صفحه اختصاصی رویداد ملی ایده‌آزاد کانون در اینستاگرام به نشانی @ideaazad اعلام شده است.

اسامی ایده‌پردازان منتخب چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =