کد خبر: 305197
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
چیستی و چگونگی عکاسی مفهومی در کانون لرستان بررسی شد

نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری لرستان با حضور ارمغان کاظمی و اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور ارمغان کاظمی و موضوع «چیستی و چگونگی عکاسی مفهومی» در شامگاه چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
براساس این گزارش: درابتدای این نشست ارمغان کاظمی درخصوص چیستی و چگونگی عکاسی مفهومی مطالبی را بیان داشت وگفت: عکاسی هنری است که باید به همراه خلاقیت باشد و گرایش ها و شاخه های مختلفی مانند: عکاسی خبری، مفهومی، طبیعت و... دارد.
وی ضمن اشاره به اینکه عکاسی مفهومی یکی از سبک های این هنراست، بیان داشت: دراین شاخه از عکاسی، هنرمند با بهره گیری از تخیل و رویا پردازی، یک رابطه بین واقعیت و خیال را برای بیان یک پیام به مخاطب برقرارمی کند.
کاظمی نکاتی را پیرامون چگونگی ارائه یک عکس مفهومی تشریح کرد و افزود: عکاس از قبل در خصوص موضوع فکر و برنامه ریزی می کندو در ذهنش همه چیز را می سازد.
مدرس این کارگاه اضافه کرد: درعکاسی مفهومی مواردی همچون اصول ترکیب بندی، زیبایی شناسی، کادر بندی و...باید مد نظر قرار گرفته شود و عکاس با آن آشنایی داشته باشد.
وی دررابطه با کمک گرفتن عکاس ازنرم افزارهایی مانند فتوشاپ مطالبی راعنوان داشت و اضافه کرد: خلاقیت و تلفیق تصاویر مختلف با هم برای انتقال سریع پیام عکاس به مخاطب بسیار مهم است.
در بخش پایانی این نشست ارمغان کاظمی نمونه آثاری ازعکس های مفهومی رابه اشتراک گذاشت و در مورد آنها توضیحاتی را ارائه داد و در پایان پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =