حفاظت از محیط زیست درکودکان و نوجوانان نهادینه شود

در دیدار مدیران کل کانون پرورش فکری مازندران و حفاظت محیط زیست استان، آموزش حفاظت از محیط زیست درحوزه کودک ونوجوانان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، محمد علی یزدان شناس در دیدار با حسین‌علی ابراهیمی کارنامی با مهم خواندن تعامل میان کانون و محیط زیست تصریح کرد: حفظ و حراست از محیط زیست، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آموزشی و پرورشی حوزه کودک و نوجوان است. 
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با تشریح فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی و اهداف آن؛ کودکان را سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: یکی از دغدغه‌های ما آشنایی بچه‌ها با محیط زیست و مشکلات این حوزه است و بر همین اساس پرداختن به این موضوع از اولویت‌های کانون محسوب می شود.  
وی به برگزاری دو دوره جشنواره پویانمایی با محوریت محیط زیست در کانون اشاره کرد و از اجرای طرح همیار طبیعت در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان به منظور آشنایی مربیان و اعضای کانون با محیط زیست با حضور کارشناسان محیط زیست به عنوان دیگر طرح مورد اهتمام این نهاد فرهنگی حوزه کودک و نوجوان یاد کرد. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم دراین دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه و ظرفیت کانون پرورش فکری بر نشست کارشناسی میان دو دستگاه تاکید نمود و اظهار داشت: جذابیت محیط زیست برای کودکان ونوجوانان می تواند به عنوان یک مولفه آموزشی و پرورشی مورد بهره‌برداری  قرار گیرد.
وی ادامه داد: دوستی با محیط زیست و حفاظت از آن  باید در کودکان نهادینه شود و این مهم در گرو آموزش موثر محقق خواهد شد. 
ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه »حال محیط زیست خراب است«؛ به برخی از زیرساخت‌های آسیب دیده زیست محیطی مانند: پسماند و پس‌آب اشاره داشت و نقش کانون را در فرهنگ پذیری و آموزش بچه‌ها مهم خواند. 
 براساس این نشست مقرر شد در نشستی تخصصی میان کارشناسان دو دستگاه، زمینه همکاری مشترک مورد احصا و اجرا قرار گیرد. 
این نشست با حضور معاون فرهنگی و مسئول روابط عمومی کانون و معاون توسعه و پشتیبانی و هم‌چنین رییس اداره آموزش و پژوهش و دیگر کارشناسان حفاظت محیط زیست استان در دفتر مدیر کل این سازمان صورت پذیرفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =