تحول بنیادین درحوزه آموزش و تربیت کشور ضروری است

اسفندیارضیائی طی نشست‌ جداگانه با مسئولان مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان استان گیلان، بر ضرورت رونق‌بخشی هرچه بیش‌تر به فعالیت‌ها و تحول بنیادین درنظام آموزش و تربیت کشور تاکیدکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، درآستانه فصل تابستان و به‌منظور هماهنگ‌سازی برنامه‌ها، ریل‌گذاری در مسیر فعالیت‌های تابستانی و درعین‌حال، خدمات‌رسانی هرچه بهتر به اعضای مراکز فرهنگی هنری و زبان‌آموزان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان استان شاهد نشست‌های مسئولان این دومجموعه هم‌خانواده‌بود.

رونق‌بخشی به فعالیت‌های تابستانه و استمرار در این مسیر ضروری است

اولین نشست به میزبانی کانون زبان استان گیلان و با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت و طی آن بر ضرورت طرح مباحث مفید و ضرورت تحول بنیادین درحوزه آموزش و تربیت تاکیدشد.

مدیرکل کانون استان گیلان سخنان خود در این نشست را به ضرورت رونق‌بخشی به فعالیت‌های تابستانه و استمرار در این مسیر اختصاص‌داد و با تشبیه کانون پرورش فکری و کانون زبان به اعضای یک پیکره گفت: هم‌گرایی و هم‌افزایی این مجموعه هم‌خانواده می‌تواند به تثبیت و ارتقای جایگاه ‌آنان درجامعه کمک‌کند.

وی هم‌چنین، انتخاب سیدمجیدمحمدنژاد را به عنوان مدیرکانون زبان استان گیلان یادآورشد و با خاطرنشان‌کردن ارتقای سطح‌ همکاری‌های این دو مجموعه‌گفت: نقش‌آفرینی درقامت مدیر تحول‌گرا و حرکت بر مبنای برنامه‌ریزی و هم‌دلی، از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرارگیرد.

مدیرکانون زبان استان هم با قدردانی از حضورمدیرکل کانون و همراهی مسئولان اظهارکرد: ارتقای جایگاه کانون زبان موفقیتی فراگیر  ‌است و تصویری از تلاش‌های هم‌زمان مدیر و همکاران مجموعه ارایه‌می‌کند.

پایان‌بخش این نشست که عصر روز دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ و دردفتر مرکزی کانون زبان گیلان در رشت صورت‌گرفت، اهدای حکم سیدمجید محمدنژاد به‌عنوان مدیر کانون زبان استان بود.

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، مهم‌ترین دست‌آورد کانون

مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان نیز با شرکت در  برپایی نشست مجازی برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌های فصل‌تابستان، به استقبال فصل‌گرم کانون رفتند.

این نشست که با نگاهی ویژه به جذب و پایدارسازی اعضا و بررسی شیوه‌های ارایه خدمات حضوری و برخط برگزارشد، با اشاره مدیرکل کانون گیلان به سال‌گشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد همراه‌بود و اسفندیارضیائی با خاطرنشان‌کردن رهبری داهیانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مسیر و پیروزی و پایایی این نظام متکی بر پایه‌های اسلام و جمهوریت گفت: این مهم دست‌آوردی بزرگ و نیازمند صیانت است.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون گیلان

ضیائی هم‌چنین، همراهی افراد جامعه در مشروعیت‌بخشی و پایداری نظام اسلامی را یادآورشد و با اشاره به انتخابات پیش‌رو و نقش‌آفرینی نخبگان و فرهنگیان در دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌ها و انتخاب افراد صالح‌گفت: جایگاه سردمداران عرصه‌ی فرهنگ غیرقابل کتمان است و  نقشی سازنده در هدایت موج‌های مثبت و سازنده به ساحل آرامش و موفقیت دارد.

دیگربخش سخنان این مدیر فرهنگی به تحول‌آفرینی کانون پرورش فکری طی سال‌های گذشته  و اعتماد جامعه به این نهاد اختصاص‌داشت و وی با مرورحرکت‌های مثبت کانون در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا افزود: حضور هم‌زمان در عرصه‌ی فضای حقیقی و مجازی اولویت کانون در تابستان سال جاری به‌شمارمی‌رود.

وی درعین‌حال به ضرورت‌ استمرار درحرکت‌های اثربخش فرهنگی پرداخت و با جهادگران عرصه‌ی فرهنگ نامیدن همکاران کانون گفت: آن‌چه شاخصه سرمایه‌های انسانی این مجموعه به‌شمارمی‌رود، هم‌دلی، پرهیز از روزمره‌گی، هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز و حرکت در مسیر اهداف عالیه سازمانی است.

ضیائی تصریح‌کرد: جانشین‌پروری و آموزش، مقدمه فراگیری است و ارزیابی مستمر و تحلیل لحظه‌لحظه‌ی زندگی، نقش سازنده‌ای در تجربه شیرین فصل گرم کانون و تسری آن به  فصل‌های آتی دارد.

اسفندیارضیائی در ادامه، اهمیت قرین‌سازی دانش و بینش و مدیریت توأم با عقلانیت را مورد توجه قرارداد و با اشاره به مخاطب‌مداری کانون و جایگاه کتاب در فعالیت‌های آن اظهارکرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، مهم‌ترین دست‌آورد کانون پرورش فکری است و پاسداشت از آن اهمیت ویژه دارد.

یادآوری تغییرات مدیریتی اخیر در کانون کشور، اشاره به پیشینه‌ی کانونی و اشراف مدیرعامل این مجموعه به دغدغه‌های استان‌ها و تاکید بر پیگیری خواسته‌های همکاران، به‌ویژه مربیان پاره‌وقت، از دیگر موضوع‌های مورد توجه اسفندیارضیائی در این نشست مجازی به‌شمارمی‌رفت.

پایان‌بخش سخنان این مدیر فرهنگی به ترسیم چشم‌انداز روزهای پساکرونا در کانون اختصاص‌داشت و او با  اشاره به آغاز فعالیت‌های حضوری مراکز فرهنگی هنری در فصل تابستان با تایید مسئولان کانون کشور و ستاد مقابله با کرونا گفت: آن‌چه در این مقطع زمانی مورد تاکید قراردارد، حضور موثر در فضای مجازی و برگزاری هرچه بهتر کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط است.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون نیز ازحاضران این نشست مجازی بود که از لزوم تعامل مثبت با مخاطبان و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در پاس‌داشت فرهنگ بومی محلی، تقویت فعالیت‌های علمی و انجمن‌های تخصصی سخن‌گفت.

خدیجه‌تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان

خدیجه‌تقی‌پور درعین‌حال جدی‌گرفتن نشست‌های فرهنگی و لزوم توان‌مندسازی سرمایه‌های انسانی را مورد توجه قرارداد و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها را مهم‌ترین ابزار در جذب و پایدارسازی اعضا عنوان‌کرد.

 صحبت‌های اکرم‌السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان در ارتباط با برنامه‌های پیش‌رو،  طرح پرسش‌ از سوی مسئولان مراکز فرهنگی هنری و پاسخ‌گویی مدیرکل کانون گیلان، بخش پایانی این نشست مجازی در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ بود.

اکرم السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان

شایان‌ذکر است، ثبت‌نام کارگاه‌های تخصصی  برخط فصل تابستان کانون از ۲۹ خرداد آغازمی شود  و تا ۱۳ تیر۱۴۰۰ ادامه خواهدداشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر و ثبت‌نام، به نشانی  www.gilan.kpf.ir مراجعه‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =