بازگشایی مراکز کانون در کرمانشاه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه از بازگشایی مراکز این مجموعه و بخشی از فعالیت‌ها به‌صورت حضوری از سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهناز فتاحی هم‌زمان با تشریح برنامه‌های تابستانی این مجموعه گفت: با نزدیک‌شدن به فصل تابستان و آغاز ثبت‌نام کلاس‌های مختلف تابستانه در مراکز کانون، بنا به درخواست فراوان خانواده‌ها و بعداز مشورت با افراد صاحب‌نظر، تصمیم گرفتیم مراکز کانون استان را با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی کنیم.
مدیرکل کانون استان کرمانشاه در توضیح این تصمیم گفت: در این‌روزها با توجه به افزایش تماس‌های خانواده‌ها و علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به حضور در برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کانون، علاوه بر برگزاری کلاس‌های تابستانی به‌صورت برخط (آنلاین)، فعالیت مراکز به‌صورت حضوری نیز آغاز شده است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نزدیک به ۴۰ مرکز ثابت، سیار و پستی دارد که هم‌اینک تعدادی از فعالیت‌های آن در قالب حضوری با رعایت محدودیت‌ها دوباره برپا شده است.
از فروردین سال ۱۳۹۹ هم‌زمان با شیوع کرونا، فعالیت‌های مراکز کانون نیز مدتی متوقف و در ادامه با طراحی پلتفرم‌های مناسب، به شکل برخط(آنلاین) درآمد. با این‌همه، در ماه‌های اخیر، کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی سعی کردند در محیط‌های روزباز و پارک‌های حاشیه‌ی شهرها، برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان با هدف توجه به سلامت روان کودکان در کنار سلامت جسم برگزار کنند.
در همین حال، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون نیز روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در حاشیه‌ی بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک قدس(غرب) تهران، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای انجام ماموریت‌های هربخش تاکید کرد و گفت که مدیران و همکاران کانون باید در شرایط ویژه‌ مانند شیوع بیماری کرونا به فکر شیوه‌ها و راه‌های جایگزین برای انجام بهتر رسالت خود باشند.
دست‌اندرکاران سلامت و روان اعتقاد دارند که در یک‌سال و نیم گذشته، دوری از جمع دوستان و همسالان، دوری از محیط مدرسه و جمع‌های متنوع، فقدان تجربه‌ی زندگی گروهی در میان کودکان، تعطیلی کلاس‌های آموزشی خصوصی و نیز مراکز کانون پرورش فکری، و ... ازجمله مواردی هستند که در کنار بی‌تحرکی، استرس و اضطراب ناشی از کرونا در خانواده، سلامت روان کودکان را درخطر انداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =