بازگشایی مراکز کانون استان فارس با رعایت‌های بهداشتی

مراکز کانون پرورش فکری در استان فارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا، بعداز مراکز استان کرمانشاه بازگشایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با بازگشایی فعالیت‌های مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی با اجراهای نمایش در فضاهای روباز، چندی‌است که فعالیت حضوری مراکز استانی نیز با هماهنگی با مراجع دارای صلاحیت آغاز شده که استان فارس ازجمله این استان‌ها است.
سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و با پیش‌بینی برپایی بیش از ۲۰۰ کارگاه برخط مجازی، با دریافت مجوز از کانون کشور و ستاد استانی کرونا، تصمیم به بازگشایی کامل مراکز استان فارس گرفتیم تا علاوه بر ارایه‌ی فعالیت در فضای مجازی با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزبان جمعی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت حضوری در کانون باشیم.
کامرانی توضیح داد که فعالیت‌های حضوری مراکز فرهنگی‌هنری کانون فارس از آغاز شیوع کرونا و بنا به دستور مدیرعامل کانون و ستاد ملی کرونا تعطیل بود و مربیان به‌صورت غیرحضوری و دورکاری در منزل به ارایه خدمت و تولید محتوا پرداختند.
وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با دارا بودن ۵۶  مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار روستایی و پستی در استان، در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، تلاش کرد تا با استفاده از بیشترین امکانات و توان مربیان و کارشناسان خود، خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان را ادامه دهد.
مدیرکل کانون فارس افزود: بازدیدهای واحدهای کارشناسی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون نیز آغاز شده و تلاش می‌شود با حضور به موقع کارشناسان در مراکز و شرکت در نشست‌های هم‌اندیشی با مربیان، تابستان پربار و پر رونقی در فارس آغاز شود.
پیش از این به گفته‌ی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مراکز این استان نیز از سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ بازگشایی شده بود. در همین حال، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون نیز اعلام کرده که فعالیت این مرکز با اجراهای محیطی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان به‌زودی آغاز می‌شود.
براساس اطلاعیه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا، هنر تئاتر در گروه مشاغل دو قرار گرفت و از این پس فعالیت این گروه در تماشاخانه‌های تئاتر، تا زمان وضعیت زرد و نارنجی در کشور بدون مانع است و مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری نیز درهای تماشاخانه‌های خود را به روی مخاطبان می‌گشاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =