راه‌های همکاری مشترک کانون و مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز بررسی شد

در جلسه‌ای با حضور مدیر کل کانون فارس و رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز، شیوه‌های تعامل و همکاری‌های مشترک کانون و دانشگاه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل و کارشناسان کانون فارس و رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه شیراز برگزار شد، شیوه‌های همکاری و تعامل بیشتر کانون و دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون فارس دراین جلسه گفت: دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه مادر فعالیت می‌کند و ارتباط کانون و دانشگاه موجبات رشد و تعالی را فراهم خواهد ساخت که خیر و برکت آن هم به کودک و نوجوان می‌رسد. او برای هر نوع همکاری با دانشگاه از سوی کانون اعلام آمادگی کرد و گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی کانون، از این پس با تعامل بیشتر و شرکت در برنامه‌های مختلف دانشگاه، نقش پررنگ‌تری را در برقراری این ارتباط ایفا می‌کند. پیشنهاد عضویت کارشناسان و مربیان کانون در کارگروه‌های دانشگاه با هدف آگاهی و اطلاع از برنامه‌های علمی این حوزه نیز از سوی کامرانی مطرح شد.  

سعید حسام‌پور، رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز نیز هدف از برگزاری این جلسه را بررسی امکانات و ظرفیت‌های هر دو مجموعه با هدف همکاری و تعامل در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و هم‌افزایی عنوان کرد. به گفته‌ی حسام‌پور، کانون با مخاطب ویژه سروکار دارد؛  کودکان و نوجوانانی که با علاقه و نگاه ویژه خانواده‌هایشان به کانون در مراکز حضور دارند، فعالیت می‌کنند و می‌توانند مخاطبان خوبی برای فعالیت‌های دانشگاه باشند.  

استفاده دانشجویان از منابع، همکاری کانون در همایش‌های مرکز مطالعات به ویژه همایش روز جهانی کودک که از سوی قطب علمی شهروندی و مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، نیازسنجی آموزشی و پژوهشی مربیان و اعضا در دوران کرونا و پساکرونا، برگزاری کارگروه‌های فصلی با حضور نمایندگان کانون و اجرای مشترک برنامه در روز قلم از دیگر مواردی بود که از سوی دانشگاه و کانون مطرح و در رابطه با انجام آن تبادل‌نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =