تصویر «تابستان شاد و به‌یادماندنی کانون» ترسیم‌شد

نشست برخط «تابستان شاد و به‌یادماندنی کانون گیلان» با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست مجازی در آستانه آغاز فعالیت‌های حضوری و مجازی فصل تابستان ۱۴۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و به‌منظور آشنایی افزون‌تر مخاطبان با شیوه‌های نوین آموزشی و برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه فرهنگی صورت‌گرفت.

بازگشایی مراکز کانون گیلان/ آغاز فعالیت‌های حضوری در ۶ مرکز فرهنگی هنری

این هم‌نشینی مجازی که همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را به‌دنبال داشت، باخبر خوب سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان در ارتباط با بازگشایی مراکز و اجرای فعالیت‌های حضوری در ۶ مرکز فرهنگی هنری این مجموعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغازشد.

خدیجه‌تقی‌پور برهمین اساس، رنگ‌بندی کرونایی (زرد و آبی) را زمینه‌ساز  اجرای فعالیت‌های حضوری و برخط مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون بندرانزلی، صومعه‌سرا، شفت، سیاهکل و رضوانشهر دانست و ابراز امیدواری‌کرد تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد بازگشایی و اجرای کارگاه‌های حضوری در سایر مراکز استان باشیم.

خدیجه‌تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان

او درهمین‌حال، از برپایی کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط در تمامی مراکز کانون استان سخن‌به‌میان‌آورد و افزایش عناوین و تعداد کارگاه‌ها را در استقبال مخاطبان و رضایت‌مندی آنان جستجوکرد.

اشاره به رسالت‌های کانون در کشف استعدادهای فکری و ذوقی مخاطبان و سمت‌وسوبخشی به توان‌مندی‌های آنان با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه تقی‌پور قرارگرفت و وی با اشاره به اولویت‌های این مجموعه درغنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گفت: این هدف برای تمامی ایام سال ترسیم‌شده و در این میان تلاش‌خواهیم‌داشت تابستانی شاد و یه‌یادماندنی برای آینده‌سازان ایران اسلامی رقم‌بزنیم.

ادامه‌بخش این نشست مجازی  نیز گفت‌وگوی صمیمانه تعدادی از مدرسان کارگاه‌های تخصصی برخط کانون گیلان با مخاطبان، تشریح برنامه‌ها و پاسخ‌گویی به پرسش‌های علاقه مندان بود.

برهمین‌اساس نیز«سیده‌هاجر اکبری»، «سمیه‌ رنجبر»، «سحر ترابی»،«مرتضی صومی»، «لیلا خلقت‌پرور»، «معصومه ابوطالبی»، به ترتیب مربیان کارگاه‌های «حال‌خوش‌زندگی»، «قصه‌گویی»، «نقاشی»، «نجوم»،  «رباتیک» درباره اهدف،  اثربخشی این کارگاه‌ها و هم‌چنین، پیشینه‌ی آن در مراکز کانون پرورش فکری سخن‌گفتند.

کشف و جهت‌دهی به استعدادها، افزایش علاقه‌مندی به مطالعه، هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز، خودباوری و جرأت‌مندی و افزایش جمع‌گرایی و مشارکت‌های اجتماعی مخاطبان، از نتایج برگزاری این کارگاه‌ها بود که در سخنان مدرسان به آن اشاره‌شد.

مدرسان کارگاه‌های تخصصی برخط کانون استان گیلان درهمین‌حال، پاس‌داشت و آشنایی افزون‌تر با داشته‌های فرهنگی کشور و خلاقیت‌ورزی را از دیگر دست‌آوردها عنوان کردند و افزودند: بسترسازی برای بهره‌گیری تمامی علاقه‌مندان و فارسی زبانان خارج ازکشور، دیگر شاخصه‌های این کارگاه‌ها به‌شمارمی‌رود.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان و دعوت از آنان برای همراهی هرچه‌بیش‌تر با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، پایان‌بخش این نشست مجازی در عصر روز سه‌شنبه، ۸ تیر ۱۴۰۰ بود.

یادآورمی‌شود،کارگاه‌های تخصصی برخط کانون گیلان که هم‌زمان با همه‌گیری ویروس کرونا آغازشد، پنجمین فصل برگزاری خود را تجربه‌می‌کند و استقبال مخاطبان و ثمردهی تلاش‌های مدرسان آگاه زمینه برگزاری ۷۶ کارگاه مجازی فصل تابستان این مجموعه را فراهم‌کرده است.

یادآورمی‌شود، ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی تابستانه کانون پرورش فکری گیلان که از ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ کلیدخورد، تا ۱۳ تیر ماه جاری ادامه‌خواهدداشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب آگاهی‌های بیش‌تر و نام‌نویسی در این کارگاه‌ها، به پایگاه مجازی کانون استان به نشانی: gilan.kpf.ir مراجعه‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =