مدیران کانون باید خودشان را مربی بدانند تا نیازها را بهتر و عمیق‌تر بشناسند

در آیینی با حضور مدیرعامل و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمود مروج به عنوان معاون فرهنگی این مجموعه معرفی شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون در آیین معارفه معاون فرهنگی جدید کانون بار دیگر بر مرکز و مربی محوری در برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه تاکید کرد و گفت: کانون سازمانی اداری و تشریفاتی نیست که مانند سایر اداره‌ها فرآیندهای اداری، محور اصلی فعالیت آن باشد.
وی با اشاره به این‌که تمامی رفتارها و سکنات مدیران برای سایر افراد جنبه‌ی آموزشی دارد افزود: یک مدیر علاوه بر تمام تعاریفی که ازآن آگاه هستیم یک الگو به معنای واقعی برای دیگران نیز هست.
علی‌اکبرزاده اضافه کرد: مدیر کانون در پروسه‌ی مدیریت خود ابتدا باید مربی باشد و همواره خود را در جایگاه اعضا و مربیان ببیند تا بتواند نیازهای آن‌ها را شناسایی و برای برآورده کردن آن تلاش کند.
مدیرعامل با تاکید بر پرهیز از هرگونه رقابت در مدیریت‌ها توصیه کرد: باید تلاش کنیم با همراهی تمامی بخش‌ها از تولید و پشتیبانی تا واحدهای ستادی و استانی با هم اهداف کانون را پیش ببریم.
وی در این نشست هم‌چنین بر تقویت ارتباط‌های برون سازمانی تاکید کرد و یادآورشد: بخش پژوهش کانون می‌تواند با شناسایی و یادآوری یافته‌ها و پیشینه‌های کانون برای استفاده از ظرفیت‌های بیرونی کمک کند.

محمود مروج: معاونت فرهنگی باید چهارراه ارتباطی کانون باشد
معاون فرهنگی جدید کانون نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت جایگاه معاونت فرهنگی در این مجموعه آن را به مثابه چهارراه ارتباطی دانست که تمامی پیشنهادها و نظرها باید در این بخش مورد کارشناسی قرار بگیرد و تصمیم‌گیری‌ها با کمک و همراهی مدیران و کارشناسان استان‌ها انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت بحث کارشناسی در مجموعه کانون گفت: یکی از ابزارهای سنتی که می‌تواند بسیاری از کمبودها را پوشش دهد توجه به جایگاه کارشناسی است چرا که در حوزه فرهنگ و مخاطب‌شناسی پیچیدگی‌هایی وجود دارد که تنها با تقویت حوزه کارشناسی هم در ستاد و هم در استان‌ها می‌توان آن‌ها را شناسایی و مرتفع کرد.
مروج در ادامه با بیان این‌که هر بخش کانون به گونه‌ای با مخاطب ارتباط دارد، افزود: حوزه معاونت تولید با ارایه محصولات فرهنگی و معاونت فرهنگی با ارایه خدمات به گروه هدف خود این ارتباط را برقرار می‌کند بنابراین تعامل بخش‌های مختلف می‌تواند برای رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند.


وی فضای کانون و به‌ویژه مراکز فرهنگی و هنری را متمایز از سایر فضاها در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ارکان فعالیت‌های مراکز کانون را می‌توان به چند دسته از جمله «فضا و معماری، امکانات سخت‌افزاری»، «نیروی انسانی، جذب و آموزش آن‌ها» و «داشتن جذابیت و مربیان شاداب» تقسیم بندی کرد که در این میان نقش معاونت فرهنگی در تمامی آن‌ها بسیار با اهمیت است.
افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و سرپرست سابق معاونت فرهنگی کانون نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل کانون به‌خاطر همراهی‌ها در مدت زمان سرپرستی خود، یکی از مهم‌ترین بخش های کانون را معاونت فرهنگی دانست که با تصمیم‌گیرهای خوب می‌توان خدمت‌رسانی بهتری به جامعه کودک و نوجوان کشور ارایه کرد.

وی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد با همکاری و تلاش تمام بخش‌ها بتوانیم در عرصه‌ فرهنگی کودکان و نوجوانان گام‌های موثری برداریم.
آیین معارفه معاون فرهنگی کانون صبح روز ۲۳ تیر ۱۴۰۰ با حضور مدیرعامل، رییس کانون زبان ایران، معاونان توسعه و مدیریت منابع، تولید و مدیران کل ارزیابی‌عملکرد و رسیدگی به شکایات، دفتر مرکزی حراست، آموزش و پژوهش، آفرینش‌های ادبی و هنری، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =