سنگر اصلی کانون، مراکز فرهنگی‌هنری است

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم توجه بیشتر به مراکز فرهنگی‌هنری به عنوان سنگر اصلی فعالیت‌های این مجموعه تاکید کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اصفهان، نسرین باباپور درنشست بررسی آسیب‌ها و چالش‌های فعالیت‌های عمومی و تخصصی مراکز کانون با تاکید بر این موضوع گفت: مردم‌گرایی، عدالت‌محوری، حق‌گرایی و مشورت در امور به همراه خودسازی، ترس از خدا و پرهیز از کبر و خودپسندی در تمام مراحل زندگی و مدیریتی باید سرلوحه و الگوی رفتاری در اجرای فعالیت‌ها و فرآیندها باشد.
وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای مدیریت چالش‌ها و تبدیل شرایط موجود به مطلوب مهم عنوان کرد و افزود:
ایجاد انگیزه برای کودکان و نوجوانان و مهارت‌افزایی ضرورتی است  که مربیان باید با تشکیل شورای مشورتی به بازنگری فعالیت‌ها و ترسیم چشم‌انداز بپردازند.
باباپور شناسایی آسیب‌ها، آفت‌ها و چالش‌ها، ایجاد راه‌کارها با نگاه توسعه‌گرا، مدیریت منابع، برنامه‌ریزی مدون و ارزیابی مراکز براساس مدل‌های روز و شاخص‌های علمی را از دیگر موضوع‌های با اهمیت در این زمینه دانست و خواستار مشارکت جمعی با توجه به اصول روان‌شناختی برای نیازسنجی گروه‌های هدف کانون شد.
وی ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان برای جلوگیری ازآسیب‌های اجتماعی را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و یادآور شد: برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی بهره گرفت.
سرپرست کانون استان اصفهان در پایان سخنان خود با اشاره به توانمندسازی مربیان، کارکنان واعضای کانون برای تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی بر استفاده از ظرفیت‌ها و فعالیت‌های شاخص بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.
در این نشست مربیان کانون نیز به بیان راه‌کارها و نقطه نظرات خود در زمینه بهبود شرایط پرداختند و کمبود منابع و تازه‌های کتاب، نبود زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری بهتر از فضای مجازی و... را از مشکلات این روزهای کانون عنوان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =