بسته‌های معیشتی و فرهنگی در استان‌های سیستان و بلوچستان و قم توزیع شد

هم‌زمان با دهه‌ی امامت و ولایت و عید غدیر خم، بسته‌های کمک‌معیشتی و اقلام فرهنگی در میان خانواده‌های اعضای کم‌برخوردار کانون سیستان و بلوچستان و زایران حرم حضرت معصومه(س) در قم توزیع شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، مدیرکل کانون استان سیستان و بلوچستان با اشاره به روند شناسایی خانواده‌های هدف از سوی همکاران این مجموعه در سراسر استان گفت: به منظور حمایت از اعضای کمتربرخوردار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در یک طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۱۱۰ بسته‌ حمایتی شامل اقلام خوراکی، بهداشتی و فرهنگی آماده‌سازی و در میان خانواده‌های شناسایی‌شده‌ی اعضا در سراسر منطقه توزیع شد.
معصومه هادی همچنین تاکید کرد که به منظور حفظ کرامت انسانی، این بسته‌ها از سوی مربیان، درِ منزل به خانواده‌ی اعضا تقدیم شد. همچنین بسته‌های حمایتی اعضای مراکز کانون فرهنگی‌هنری پرورش فکری کودکان و نوجوانانشهرستان‌های شمال و جنوب استان، برای تحویل به آنان، به مربیان ‌مسئول مراکز سپرده شد.

توزیع ۱۱۰۰ بسته‌ی فرهنگی در میان زائران حضرت معصومه

همزمان با عید سعید غدیر خم و دهه‌ی ولایت و امامت، جمعیت هلال احمر قم با همکاری کانون ‌پرورش‌ کودکان ‌و نوجوانان استان اقدام به توزیع بسته‌ها واجرای مسابقه‌ای فرهنگی بین خردسال و نونهال شهر کریمه‌ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) کردند.
در این طرح نیز  ۱هزار و ۱۰۰ بسته‌ی فرهنگی با همت خیرین و با همکاری جمعیت هلال احمر، ادارات ‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم  تهیه و بین زائرین و مجاورین خردسال و نونهال حضرت فاطمه معصومه (س) توزیع شد.
این بسته‌ها حاوی کتاب‌های داستانی و آموزنده برای سنین مختلف به همراه بسته‌های پذیرایی بود، که با هدف ترویج فرهنگ و شعار "من غدیری‌ام" در گرامی‌داشت عید سعید غدیر خم  تهیه شد.
در همین حال، توزیع این بسته‌های فرهنگی همراه با اجرای مسابقه‌ی نقاشی و شعرخوانی و داستان‌خوانی غدیر بود و کودکان و نوجوانان توانستند در کنار مربیان کانون و هلال احمر در این برنامه‌ها شرکت کنند.
در روزهای گذشته، بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کمک خیرین ۲هزار بسته‌ی فرهنگی و آموزشی گردآوری و برای توزیع در مناطق کم‌برخوردار ارسال کردند. کانون استان سیستان و بلوچستان نیز بسته‌های کمک‌معیشتی با همین هدف آماده‌سازی و توزیع کرده بودند.



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =