کد خبر: 306696
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
بازدید 377
بازخوانی مجازی عملیات مرصاد در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان در فعالیت‌های عمومی به معرفی مجازی عملیات مرصاد پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با پنجم مرداد سال‌روز عملیات مرصاد، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون به‌منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای هشت‌سال دفاع مقدس به‌ویژه سرداران شهید این عملیات، تقویت هویت ملی و مذهبی اعضا و آشنایی بیش‌تر با وقایع عملیات مرصاد و نقش منافقین در این عملیات و شکست توطئه‌ی آن‌ها و... در قالب کارگاه‌های عمومیِ فرهنگی‌ برای مخاطبان کودک و نوجوان خود به اجرای فعالیت مجازی پرداختند.

بر اساس این گزارش، ویژه‌برنامه‌ی فرهنگی‌هنری «فرشتگان آسمانی» در قالب معرفی و نقد کتاب «هدیه‌ام آشیانه کبوتر است»، معرفی شخصیت شهید علی صیاد شیرازی فرمانده عملیات مرصاد، بیان جنبه‌های مختلف عملیات مرصاد و علل و عوامل آن، نقد و گفت‌وگو پیرامون چرایی دفاع از وطن در مقابل دشمن خارجی و داخلی از سوی مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان در سامانه‌ی kpf  اجرا شد.

مربیان مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان نیز در این سامانه ضمن معرفی عملیات مرصاد و معرفی مکان وقوع عملیات در مرزهای غربی کشور، با استفاده از کتاب «فرهنگ‌نامه‌ی شهدا» در قالب خاطره‌گویی و نمایش فیلم کوتاه به معرفی شخصیت سردار محمود اخلاقی فرمانده شهید این عملیات پرداختند.

آماده‌سازی کلیپ کوتاه با مضمون عملیات مرصاد و پیروزی رزمندگان اسلام بر مجاهدین خلق و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع برای ۱۰۰  عضو دختر و پسر نونگاه و نوجوان در سامانه‌ی مجازی، معرفی رشادت‌های شهدا و به‌ویژه معرفی شخصیت شهید سیدحسن شاهچراغی و عملیات‌هایی که شهید در آن شرکت داشت، برخی از فعالیت‌های مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون دامغان بود.

مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی آرادان برای مخاطبان خود به اجرای فعالیت فرهنگی در قالب معرفی عملیات مرصاد و نقش شهید علی صیاد شیرازی در این عملیات پرداخت.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز به اجرای فعالیت فرهنگی در قالب معرفی عملیات مرصاد، نقش سرداران جنگ و شهدای این عملیات پرداخت.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام نیز با پذیرش حضوری اعضا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به اجرای فعالیت فرهنگی مانند معرفی عملیات مرصاد، معرفی و نقد کتاب «گردان قاطرچی‌ها» پرداختند.

گفتنی است؛ در عملیات غرورآفرین مرصاد، رزمندگان اسلام سه‌روز در برابر حمله‌ی ناجوانمردانه‌ی منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد ۱۳۶۷ خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک‌هزار و ۵۲۳ تن از افراد آن‌ها را کشته، دوهزار و ۳۰۰ تن زخمی شدند و ۳۰۵ تن هم به اسارت درآمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =