کد خبر: 306697
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
بازدید 95
گرامی‌داشت دهه‌ی ولایت در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی در بستر فضای مجازی، دهه‌ی امامت و ولایت را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با دهه‌ی امامت و ولایت فعالیت‌های فرهنگی در قالب کارگاه‌های عمومی برخط از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بستر فضای مجازی و سامانه‌ی kpf اجرا شد.

بر اساس این گزارش، مربیان در فضای ایجاد شده با هدف تقویت هویت مذهبی اعضا و پرورش دیدگاه ولایی، تبیین معارف اسلامی و ارزش‌های دینی، نهادینه‌کردن فلسفه‌ی غدیر و ترویج فرهنگ علوی به اجرای فعالیت‌هایی مانند معرفی واقعه‌ی تاریخی قربان و غدیر، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت امیرالمومنین امام علی(ع)، معرفی کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی و... پرداختند.

در ویژه‌برنامه‌ی «ستاره‌ی درخشان» مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان فعالیت‌هایی مانند تهیه و انتشار مطالب و پوستر با محتوای ولایت و نکات اخلاقی از نهج‌البلاغه و شعرخوانی اعضا با موضوع ولایت و امامت و اشتراک در فضای مجازی، معرفی و روان‌خوانی کتاب‌هایی با موضوع زندگی حضرت علی(ع)، آشنایی با قرآن وحدیث، معرفی وقایع در قالب داستان، نقد وگفت‌وگو پیرامون واقعه‌ی غدیر و بررسی ابعاد اجتماعی، سیاسی و اخلاقی آن، نقد کتاب «جنگجوی جوان» با رویکرد نگاهی به زندگی حضرت علی(ع) و...از سوی اعضا و مربیان اجرا شد.

قصه‌گویی «راه درست» از کتاب «چهارده قصه آسمانی»، معرفی شخصیت و سیره علمی و عملی امیر مؤمنان(ع)، معرفی کتاب «تولد یک پروانه» و روخوانی از داستان «بهار» و معرفی «قنبر» یکی از یاران نزدیک امام علی(ع)، شعرخوانی اعضا با موضوع غدیر، اشتراک آثار نقاشی اعضا با موضوع غدیر در سامانه‌ی مجازی برخی از فعالیت‌های اعضا و مربیان مجتمع فرهنگی هنری کانون سمنان در این دهه بود.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود نیز در این دهه به اجرای فعالیت متنوع فرهنگی مانند معرفی عید قربان، معرفی کتاب «بر بالین امپراطور»، بیان قصه‌ی «ابراهیم و قربانی»، کارگاه کاردستی اوریگامی، شعرخوانی، بیان احادیث مرتبط با غدیر، خوانش بخشی از خطبه‌ی غدیر، تهیه کلیپ کوتاه در قالب قصه از زندگی امام علی(ع) و... پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =