«نقد و اهمیت آن در عکاسی» موضوع نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون سیستان و بلوچستان

بیست‌ودومین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع «نقد و اهمیت آن در پیشرفت هنر عکاسی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، بیست‌ودومین نشست انجمن عکاسان نوجوان استان با حضور اعضا و علاقه‌مندان برگزار شد.

«مروری کوتاه بر عکس و پیشینه‌ی آن» نخستین سخنان کارشناس انجمن در جمع مجازی اعضا بود که در ادامه‌ی آن گفت: امروز عکاسی، به عنوان عام‌ترین و پرمخاطب‌ترین هنر، یک ابزار قدرتمند در دنیا است که تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ‌ها، سنت‌ها و آیین‌ها دارد.

حوری داوودی سپس با بیان این نکته که: البته ضروری است ثبت هر لحظه با تفکر و اندیشه همراه باشد و پیام خاصی را به مخاطب عرضه کند، گفت: عکاس برای رسیدن به این نقطه مهم است که شیوه‌ی کار را بداند و باید و نبایدهای یک عکس خوب چون کادربندی، ترکیب‌بندی، نورپردازی، زاویه‌ی دید مناسب و... را رعایت کند تا در القای پیام به مخاطب موفق عمل کند.

وی در بخش دوم سخنان خود در تعریف نقد عکس عنوان کرد: «نقد» به چالش‌کشیدن عکس برای کشف دیدگاه‌های تازه در تصویر است تا مفاهیم متفاوتی از آنچه در عکس دیده می‌شود به دست بدهد.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: نقد صحیح و مبتنی بر اصول و قواعد شناخته شده‌ی آن سهم بسیار مهمی در جهت‌گیری‌های نوین هنری دارد.

داوودی از سه گام نقد این‌گونه نام برد: گام نخست توصیف(هر آنچه در عکس می‌بینیم، بیان کنیم)، گام دوم تفسیر و گام سوم ارزیابی و نتیجه‌گیری.

وی هم‌چنین در خصوص مقام منتقد گفت: یک منتقد باید دانش و شناخت کافی در حوزه‌ی کار خود داشته باشد و در اظهارنظرهای خود از موازین علمی فاصله نگیرد.

گفتنی است در پایان، کارشناس انجمن عکس‌هایی در گروه به اشتراک گذاشت و از حاضران خواست در خصوص آنها اظهار نظر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =