کد خبر: 306912
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
بازدید 102
نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون لرستان برگزارشد

نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری لرستان با حضور مریم آل مومن و اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مریم آل مومن و موضوع: «جادوی نور در عکاسی» یکشنبه 24 مردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
براساس این گزارش: درابتدای این نشست مریم آل مومن در خصوص نور و تاثیرات آن درعکاسی مطالبی را بیان داشت و گفت: نور یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مسائل در عکاسی است.
وی اضافه کرد: در واقع عکاسی با نور معنی پیدا می کند و اگر نور نباشد عکسی هم گرفته نمی شود.
وی نکاتی را پیرامون واژه فُتوگِرافی(عکاسی) بیان داشت و افزود: این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمه؛ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است. بنابراین، فتوگرافی به معنای طراحی کردن با نور است. 
 آل مومن در خصوص نورسنجی نکاتی را با ارسال تصاویر مرتبط توضیح داد و عنوان داشت: تشخیص نو در عکاسی خیلی مهم است و یک عکاس با تمرین وبدست آوردن تجربه آن را فرا می گیرد.
 مدرس این کارگاه اضافه کرد: نور به دو دسته ی طبیعی و مصنوعی دسته بندی می شود و خورشید به عنوان منبع نورطبیعی است وفلاش، لامپ و... نورهای مصنوعی هستند که یک عکاس متناسب با موضوع و بکار بردن خلاقیت از آنها استفاده می کند.
در بخش بعدی این نشست آل مومن نمونه آثاری عکاسی را به اشتراک گذاشت و در مورد آنها توضیحاتی را ارائه داد و در پایان پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =