نشست مجازی «اهمیت نقش مشارکت شهروندان و کارمندان در نظام اداری کانون»

 نشست مجازی «اهمیت نقش مشارکت شهروندان و کارمندان در نظام اداری کانون» با حضور کارشناسان، مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و کانون زبان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس با اشاره به محورهای این نشست، ارائه خدمات میز خدمت مشارکت الکترونیکی شهروندان در فرایندها و تصمیمات دستگاه و صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری را مهم برشمرد و گفت: کسی که به عنوان خدمات گیرنده مراجعه می کند به عنوان ارباب رجوع و ما به عنوان خدمتگزارن او باید در گره گشایی مشکل و رفع نیاز او در حد توان و مقررات دستگاه تلاش کنیم.

کامرانی انجام درست امور مراجعین و نداشتن نگاه از بالا به پایین را یادآور شد و گفت: ما به عنوان کارکنان دولت هیچ گونه برتری نسبت به ارباب رجوع و سایر مردم نداریم . باید به دور از هر گونه خودشیفتگی و اهمال در راه انداختن امور مراجعین تلاش کنیم.

مدیر کل کانون فارس به کانون زبان ایران نیز به عنوان یکی از خوش‌نام‌ترین مراکز آموزشی در کشور اشاره کرد و از مربیان مسوول کانون پرورش فکری خواست تا با تعامل بیشتر و اطلاع‌رسانی امور مربوط به ثبت‌نام و جذب زبان‌آموز با مراکز آموزشی کانون زبان همکاری کنند.

تعامل با مدیران مدارس، مدیران و مسوولان آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران از دیگر درخواست‌های کامرانی از مربیان مسوول برای شناساندن کانون و فعالیت‌ها و جذب اعتبار بود.

در ادامه این نشست نماینده کانون زبان ایران در استان فارس به ارائه گزارش فعالیت‌های کانون زبان در میز خدمت و خدمات غیر حضوری پرداخت. به گفته افراسیابیان در حال حاضر همه امور مربوط به پیش ثبت‌نام، ثبت‌نام، برگزاری کلاس‌ها،آزمون‌ها و... در کانون زبان ایران به شکل الکترونیکی اجرا می شود. حتی تعیین سطح زبان‌آموزان جدید هم به شکل غیرحضوری وآنلاین اجراشده تا شهروندان بتوانند با سهولت از خدمات کانون زبان استفاده کنند.

او افزود: در یک سال گذشته و با توجه به شرایط بیماری کرونا، کانون زبان فارس توانسته است۷۷درصد زبان‌آموزان خود را به شکل آنلاین و الکترونیکی حفظ کند که این رقم در بین سایر استان‌های کشور کم‌نظیر است.

نماینده کانون زبان ایران، مشارکت در پویش «هر کانون پرورش فکری یک کانون زبان» را مهم دانست و گفت: باید تلاش کنیم با جذب زبان‌آموزان بیشتر در تمام نقاط استان به ویژه در مناطق فاقد پایگاه کانون زبان، به سمت توسعه این مراکز برویم.

در ادامه این نشست، کارشناسان ارزیابی عملکرد و انفورماتیک کانون پرورش فکری فارس دررابطه با سه مبحث اساسی میز خدمت، اقدامات انجام شده توسط کانون به منظور مشارکت الکترونیکی شهروندان در فرایندها و تصمیمات دستگاه و صیانت از حقوق شهروندی به ارائه گزارش پرداختند. بر این اساس میز خدمت حضوری شامل: ایجاد فضا و تسهیلات مناسب در دستگاه برای ارائه خدمت به ارباب‌رجوع، تابلوهای راهنمای مستقر در میز خدمت، اطلاع‌رسانی مراحل گردش کار، اطلاع‌رسانی مستندات و مدارک مورد نیاز برای دریافت خدمت، اطلاع‌رسانی مدت زمان دریافت خدمت، اطلاع‌رسانی هزینه‌های دریافت خدمت و نحوه محاسبه و محل پرداخت، اطلاع‌رسانی رویه ارائه شکایت، معرفی واحدهای سازمانی ارائه خدمت، اطلاع رسانی قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های موجود، انجام نظرسنجی از ارباب‌رجوع پس از دریافت خدمت، استقرار کارشناس راهنما در میز خدمت به منظور راهنمایی ارباب‌رجوع و... مورد بررسی قرار گرفت.

اقدامات انجام شده توسط کانون به منظور مشارکت الکترونیکی شهروندان در فرایندها و تصمیمات دستگاه از جمله: جمع‌آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی بر روی پیش‌نویس‌های قوانین و مقررات، دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارایه خدمات،انتشار مشارکت، پیشنهادات و انتقادات مردمی در  خدمات کانون؛ دریافت نظرسنجی کارگاه‌های برخط استانی، اخذ نظرات مردم از طریق تالار گفتگو خدمات آموزشی به کودکان و نوجوانان، دریافت انتقادات و ثبت شکایات، ارتباط با مدیران و کارکنان از دیگر مواردی بود که در این نشست مجازی مورد گفتگو قرار گرفت.

آگاه‌سازی و توانمندسازی شهروندان در زمینه حقوق شهروندی، اطلاع‌رسانی فرایندهای خدمتی، اطلاع‌رسانی قوانین مرتبط با هر خدمت به شهروندان، آگاهی ‌بخشی نظارت الکترونیکی و نصب دوربین در محیط اداری، راهنمایی موثر شهروندان به منظور دریافت خدمت مورد تقاضا و انتشار گزارش‌های عملکرد، آخرین موارد بررسی شده در نشست مجازی کانون فارس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =