برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

با پایان یافتن مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اغلب نقاط کشور، برگزیدگان این استان‌ها به‌زودی رقابت خود را براساس امتیازهای به دست آمده در بخش ملی آغاز خواهند کرد.

پیش‌تر اعلام شده بود که علاوه بر این‌که شرکت‌کنندگان در بخش استانی به صورت مجزا داوری می‌شوند، براساس امتیاز واحدی که از سوی داوران به دست می‌آوردند در رده ملی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در نهایت افرادی که حد نصاب امتیاز را دریافت کنند به دور دوم جشنواره راه پیدا خواهند کرد. با اعلام دبیرخانه این جشنواره باتوجه به این‌که امسال دور دوم به صورت منطقه‌ای برگزار نمی‌شود در این بخش مجموع برگزیدگان ملی و قصه‌گویان برتر کشور به صورت اجرای زنده مجازی و داوری متمرکز در مراکز حضور دارند تا در پایان نفرات برتر برای اجرای صحنه‌ای در شب یلدا انتخاب و معرفی شوند.

آذربایجان شرقی

قصه‌گویان برگزیده آذربایجان شرقی برای حضور در رقابت‌های منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

در بخش ملی این رقابت محمدعلی پزشکی با قصه «گربه‌ها و خروس‌ها» و فرج فرشی بخشایش با قصه «کوراوغلی و نگار خانم» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها تقدیر شدند.

در بخش زنان و مردان نیز لیلا شعبانی با قصه «بنگ بنگ بنگ»، سیمین محمدعلی پور با قصه «دوست باغچه من» و مهدیه اسماعیل‌نژاد با قصه «این سیب چند سال دارد؟» رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند. همچنین در این بخش از سمیه مولوی با قصه «نبات» و مهدیه فداکار با قصه «ننه فاطی نین ایپی (کلاف ننه فاطمه)» تقدیر شد.

محدثه پاکرو با قصه «تولدی دیگر»، ریحانه آدینه با قصه «مثل همه اما مثل هیچ کس»، نیما کامرانی‌حسنلو با قصه «مرغ طوفان» نفرات برتر بخش دختران و پسران بودند. در همین بخش نیز از دو نوجوان یعنی عسل حقی با قصه «به دنبال بخت» و هلیا ارفعی با قصه «جلسه» تقدیر شد.

در بخش آیینی سنتی این رقابت تنها یاشار اسکندری ناجی با قصه «نقل پیکار» و حسین صفری با قصه «عاشیق علسگرین گنجه سفری» در بخش زنان و مردان و دختران و پسران شایسته تقدیر شناخته شدند. این بخش برگزیده‌ای نداشت.

آذربایجان غربی

آئین اختتامیه‌ مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با معرفی راه‌یافتگان به بخش منطقه‌ای برگزار شد.

بر این اساس ۱۲۳ اثر در بخش ملی این جشنواره در ۳ گروه «پسران و دختران»، «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شدند که ۸۶ اثر شامل ۴۳ اثر در بخش زنان و مردان، ۳۱ اثر در بخش دختران و پسران و ۱۲ اثر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به مرحله‌ی داوری راه یافتند.

عناوین اول تا سوم بخش دختران و پسران به ترتیب به نارین فرجی با قصه «زنگ موش‌ها»، مروا فرجی با قصه «پسته و هفت برادر» و بیتا محمدامینی با قصه «می‌خواهی دوست من باشی» اختصاص یافت و مهراب عبدالله‌زاده با قصه «افسانه کچل کفترباز» عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کرد.

در بخش زنان و مردان، اسرین ابراهیمی با قصه «راز گل محمدی»، معصومه حیدرپور با قصه «گردوی خوشمزه» و چیمن حیدری با قصه «باد سام» به ترتیب حائز عناوین اول تا سوم شدند و فاطمه کریمی با قصه «ماه پیشانی» عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش را به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، فاطمه عنبری مقدم با قصه «گلدان خالی»، مونس حاجی‌زاده با قصه «سه خواهر» و فاطمه زاده‌رسول با قصه «سلطان محمود و ایاز» موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند و عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش به منظره حسن‌پور شوطی با قصه «ملخ طلایی» رسید.

بر همین اساس، فاطمه‌ ولادی از مرکز شاهین‌دژ، افسانه‌بازیار، رویا احمدی و شادی پاکزاد به عنوان راه‌یافتگان بخش‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در جشنواره‌های قبلی به صورت مستقیم در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی قصه‌گویی حضور خواهند داشت.

اصفهان

برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان اصفهان معرفی شدند.

بر اساس این گزارش استان اصفهان ۱۴۳ اثر در بخش ملی این جشنواره در ۳ گروه پسران ودختران، زنان و مردان و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به دبیرخانه استانی جشنواره را مورد بررسی قرار داد.

بر این اساس و با اعلام رای هیات داوران عناوین اول تا سوم زنان ومردان بخش مدرن و کلاسیک به ترتیب مریم کدخدایی با قصه «تربیت نا اهل»، رفعت السادات خرم‌زاده با «قصه هیس بی هیس» و اعظم رهنما با قصه «راز آینه» اختصاص یافت و مریم سبقت‌الهی با قصه «این همه تلق وملق»، هدی احمدی با قصه «خاله گردن دراز» و راحله منصوری با قصه «آسیاب بچرخ» عناوین شایستگان تقدیر را به خود اختصاص دادند.

در بخش دختران و پسران مدرن و کلاسیک آرزو نیکزاد باقصه «پهلوان پنبه»، زهرا صالحی با قصه «مرد گلیم‌باف» و بیتا نخودیان باقصه «جنگل پریشان» به ترتیب حایز عناوین اول تا سوم شدند.

همچنین کوثر سیفی با قصه «مردی که خنده نداشت» و ‌هانیه شیدا ییان با قصه «پری» شایسته تقدیر این بخش از جشنواره شدند.

در همین گروه و در بخش آیینی سنتی خاطره آقایی با قصه «رزم سهراب و گرد آفرید»، سنا خدامی باقصه «اکوان دیو» و زهراسادات رفیعی با قصه «رزم رستم واسفندیار» عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین در گروه پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها در بخش مدرن و کلاسیک، مریم معینی با قصه «چهل تکه» و مسعود شاهنگی در بخش آیینی و سنتی با قصه «گرشاسب و اژدها ودختر شاه» به رتبه اول دست یافتند.

ایلام

اختتامیه مجازی بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی کانون استان ایلام در برنامه زنده شه وه کیانه (صبحگاهی) سیمای ایلام با حضور مسئولین جشنواره و یکی از قصه‌گویان برگزیده برگزار شد. در این برنامه برگزیده‌های راه یافته به مراحل منطقه‌ای جشنواره معرفی شدند.

هیئت داوران این رقابت برگزیده اول تا سوم مرحله استانی جشنواره را در بخش‌های مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان، دختران و پسران و در دو بخش ملی و آیینی سنتی را بر این اساس معرفی کردند. در بخش ملی و گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نفر اول احترام پیرولی بیرانوند با قصه «سه دختر و دیو»، نفر دوم حمیده فیلی با قصه «رسیدن به آرزو در سایه کسب حلال»، نفر سوم فرنگیس فرهادیان با قصه «بخت شایسته» اعلام شدند. همچنین زربانو کاکی با قصه «دو برادر» شایسته تقدیر معرفی شد. در گروه زنان و مردان رویا هواس‌بیگی با قصه «ستاره بخت ننه کوکب»، کیمیا رعنایی با قصه «کلوچه‌های خدا» و آرزو گوهری با قصه «یکی بود» رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و لیلا کریم‌پور با قصه «کرم سه نقطه» شایسته تقدیر شناخته شد. در بخش دختران و پسران نیز شادی پروین با قصه «گل‌مراد و مکتب خانه» و مهدی زنگنه با قصه «امیدوآرزو» رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. رتبه سوم این گروه به صورت مشترک به روژان خالقی کیا با قصه «پادشاه و کنیزک» و فاطمه رحمتی با قصه «کلاغ خنزرپنزری» تعلق گرفت. در این بخش مبینا دارابی با قصه «دیو دیگ به سر» شایسته تقدیر شناخته شد.

برگزیدگان بخش آیینی سنتی این رقابت نیز با معرفی قلی عزیزی با قصه «رستم و سهراب» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها آغاز شد.

مریم بساطی با قصه «زال و سیمرغ» نیز به عنوان نوجوان برگزیده در این بخش معرفی شد.

بوشهر

با پایان مهلت ارسال و پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه‌گویان استان بوشهر در گروه‌های «پسران و دختران»، «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی و آیینی- سنتی، برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی و راه‌یافتگان به مرحله‌ی منطقه‌ای، برگزیدگان استانی و راه یافتگان مرحله منطقه ای معرفی شدند.

بر این اساس هیئت داوران در بخش ملی گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها بانو درویشی با قصه «دختر عمو و پسر عمو» و خدیجه انصاری با قصه «خدا کریم است» را به عنوان نفرات اول و دوم معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان نفر اول فاطمه ارشادی با قصه «آسیاب بچرخ»، نفر دوم لیلا منصوری‌نژاد با قصه «اوس محمد پینه‌دوز و حاکم»، نفر سوم نازنین آقاجری با قصه «گل خنده و گل اخم» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران نفر اول روشنا شریف‌نژاد با قصه «کچل تنبل و دیو پخمه»، نفر دوم علی سینا جوکاری با قصه «هدیه خوبان»، نفر سوم زهرا حیاتی با قصه «نخود» معرفی شدند. نفرات شایسته تقدیر عبارت بودند از زهرا صادقی و فاطمه بادپا که باقصه‌های «درخت بخشنده» و «گردش کوتاه» در این رقابت حضور یافته بودند.

بخش آیینی‌سنتی بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نفر اول را فرح راوردشیری با قصه «ناراحمد وسرزمین کانه زر» معرفی کرد. نفر دوم این بخش نصرالله درویشی با قصه «پادشاه و مهتر»، و نفر سوم خاتون نیک‌بخش با قصه «دختر خارکن» بودند. در گروه زنان و مردان نیز نفر اول سیده‌نگار بهرسی با قصه «غم نامه سهراب»، نفر دوم مریم فتاح‌زاده با قصه «سلیم جواهری» و نفر سوم زهرا بلورزاده با قصه «کره اورباد» معرفی شدند.

در گروه دختران و پسران مشکات عباسیان با قصه «بحرالطویل و خوان سوم رستم» نفر اول این رقابت بود. در همین بخش آرش ملکی‌وند با قصه «نبرد رستم و اسفندیار» و فریده صالحی با قصه «رزم سهراب و گردآفرید» نفرات دوم و سوم شدند. همچنین ساجده جعفری باقصه «خاله میزی اعلا» شایسته تقدیر شد.

چهارمحال و بختیاری

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، به صورت مجازی برگزار و برگزیدگان بخش ‌ملی معرفی شدند.

براساس این گزارش بنا به رای هیئت داوران بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان چهارمحال و بختیاری قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم مرحله استانی جشنواره در بخش‌های مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان، دختران و پسران و در دو بخش ملی و آیینی سنتی به شرح زیر اعلام گردید.

در بخش ملی و در گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها مریم ایل‌کریمی با قصه «آهوان تشنه»، خدابس محسنی با قصه «دو برادر» و عصمت سلطانی با قصه «عروس و خارسو» به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در همین گروه از مریم فیروزی بروجنی باقصه «نخودی و دیو سیاه» و منیژه قربانی با قصه «وای زکاری که نسازد خدا» تقدیر شد.

در گروه زنان و مردان محبوبه علیدوستی با قصه «اژدها در شهر»، صغری عالیپوربا قصه «یک تکه خاک خوب خدا» و فاطمه آذری با قصه «دوغوری دوغو» حائز رتبه‌های اول تا سوم شده و بهار ملک پور با قصه «قورررک» و زهرا اعلایی با قصه «جلسه در جاکفشی» شایسته تقدیر شناخته شدند. دیگر نفرات تقدیری این گروه زهرا رحیمی خویی با قصه «آخرین تکه نان» و فاطمه حمزه پور اسدی با قصه «پیراهن بی بی نازنین» بودند.

در گروه دختران و پسران مهدیه باقری با قصه «مرد جوان و خیاط حیله‌گر»، آیناز مختاری با قصه «کلاغ خنزرپنزری» و الهه باقرزاده با قصه «کلاغ خنزرپنزری» رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند و از سه قصه گو تقدیر شد.

نیایش یوسفی حاجیور با قصه «دوستی فلفل‌ها با خورشید خانم»، مشکات رستمی با قصه «کلوچه‌های خدا» و مریم حیدری با قصه «آسیاب بچرخ» این هنرمندان تقدیر شده بودند.

در بخش آیینی سنتی تنها نوجوانان حائز رتبه شدند.

نفر اول این بخش باران ربیعی با قصه «نبرد سهراب و گردآفرید» بود.

امیرمحمد موسایی گله با قصه «پادشاهی کیکاووس» و اسما محمدی با قصه «رستم و شغاد» رتبه اول و دوم را کسب کردند و از الناز فرهادی با قصه «نقاشان چینی و روم» و علی مراد بهبهانی با قصه «یکی بود» تقدیر شد.

خراسان جنوبی

طی آیینی برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در بخش قصه‌های ملی معرفی شدند.

براین اساس در بخش قصه‌های ملی و آیینی پس از داوری ۱۵ نفر موفق به کسب مقام‌های اول، دوم و سوم و شایسته تقدیر شدند که از این بین ۹ اثر به مرحله‌ی منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.

در بخش قصه‌های مدرن و کلاسیک گروه پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها، محمدجواد الاهی از شهرستان طبس با قصه خانه شیرها رتبه اول و مریم رضازاده از شهرستان قاین با قصه مشکل گشا به عنوان رتبه دوم معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان قصه‌های کلاسیک و مدرن «سیده‌معصومه کاظمی» از بیرجند با قصه راز بزرگ جهانگرد، «مریم فرخ‌فال» با قصه بادی که خوابش می‌آمد و «مریم محمدی» با قصه هلر و شلر و سنگ مدد، هر دو از شهرستان نهبندان، رتبه اول تا سوم را کسب کردند و «الهام نیک بین» از بیرجند، عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرد.

در بخش قصه‌های آیینی و سنی گروه زنان و مردان نیز تنها «فاطمه اخباری» از قاین موفق به کسب رتبه دوم شد.

بر همین اساس در بین دختران و پسران شرکت کننده در بخش قصه‌های مدرن و کلاسیک، «زینب نیکفر» با قصه محاکمه سنگ و «ریحانه طالبی»، هر دواز بیرجند با قصه عشق مادرانه و «منیره سادات صدیقی» از قاین با قصه زال و رودابه، به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند و «الهه نادی» از بیرجند با قصه دختر نارنج شایسته تقدیر شد.

در ادامه «آرمیتا نوروزی» از قاین با قصه رزم گردآفرید و سهراب، «بهاره اسماعیلی» از مرکز فردوس با قصه داستان‌های شاهنامه (روزگار جمشید) و «نرگس سادات رضوی» از شهرستان سرایان با قصه رزم رستم و سهراب در بخش دختران و پسران قصه‌های آیینی و سنتی به ترتیب اول تا سوم شدند و «نازنین فنودی» از بیرجند عنوان شایسته تقدیر را ازآن خود کرد.

خراسان شمالی

هیات داوران بخش استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خراسان شمالی، طی بیانیه‌ای برگزیدگان استانی بخش دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ مادربزرگ‌ها را اعلام کرد.

براین اساس قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم مرحله استانی جشنواره در بخش‌های مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان، دختران و پسران به این شرح‌اند:

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها فیروز رهنما با قصه «سرگذشت سه برادر»، منوچهر محمدپور با قصه «چلوپلوحسنی» و فاطمه عزیزی با قصه «حاتم طایی» به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند. در زنان و مردان مریم احتشام با قصه «اقبال من»، افسانه رحمانی فضلی با قصه «شوری آب دریا» و فاطمه عطاالهی با قصه «راز نمد» رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین یاسمن مغروری با قصه «تشکر خوشمزه»، مانیا زمزمی با قصه «شتر و روباه» و سوگند صابری با قصه «آرزوی ساقه نی» نوجوان‌هایی بودند که رتبه‌های اول تا سوم بخش دختران و پسران را به دست آوردند.

در بخش آیینی و سنتی دختران و پسران نیز فاطمه حصاری، با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» به عنوان برگزیده معرفی شد.

مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان بعد از ایام محرم و صفر برگزار خواهد شد، همچنین در بخش‌های ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست نیز به شکل استانی داوری انجام خواهد شد و متعاقبا همزمان با اختتامیه مرحله استانی و آغاز دومین مرحله پویش قصه‌گویی، برگزیدگان اعلام می‌شود.

زنجان

داوران استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان زنجان پس از بررسی ۴۰۰ اثر، ۱۳ قصه‌گو را به عنوان نفرات برتر معرفی کردند.

در بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها حسین حیدری با «مرد امانتدار» به عنوان نفر سوم شناخته و از حیدرعلی یوزباشی با قصه «عشق مولا» تقدیر شد.

در بخش زنان و مردان سهیلا بهرامی با قصه «گل اومد بهار اومد» به عنوان نفر برتر شناخته شد.

هادی رفیعی با قصه «مترسک» و رویا روحانی با قصه «ریشه در خاک» به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند و از فاطمه الهیاری با قصه «یکی بسه» تقدیر شد.

در بخش دختران و پسران کوثر عباسی با قصه «کلوچه‌های خدا»، پریا محمدی با قصه‌ی «حلزون من گمشده» و ‌هانیه عباسی زنجان با قصه‌ی «سوال موموکی» نفرات اول تا سوم شناخته شدند و مهشاد محمودی با قصه‌ی «هدیه خوبان» شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش آیینی این جشنواره التفات داوود بیگی با قصه‌ی «زائر» نفر نخست معرفی بخش شد. حمیدرضا محمدلو با قصه‌ی «تکبیر سوم» و یوسف رفیعی با قصه «نوجوان قهرمان» نوجوانانی بودند که توانستند رتبه اول و دوم این بخش را به دست بیاورند.

سمنان

استان سمنان نفرات برگزیده مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را شناخت.

بر اساس این گزارش، هیئت داوران مرحله‌ی استانی این‌دوره قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم و هم‌چنین شایسته ‌تقدیر این مرحله را در بخش‌های «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها»، «زنان و مردان»، «دختران و پسران» در دو بخش ملی و آیینی‌سنتی به شرح زیر اعلام کرد:

در بخش ملی و در گروه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها محترم ترحمی با قصه‌ی «آرزوی حلزون»، ابوالفضل کردی با قصه‌ی «آینده‌سازی» و حسین حسنی با قصه‌ی «مرغ تخم‌طلا» حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

همچنین از هما شاکری با قصه‌ی «هلیسه‌جانم... هلیسه» در همین بخش تقدیر شد.

زنان و مردان برگزیده این بخش عبارت بودند از نفر اول فاطمه جمالی‌باشی با قصه‌ی «پیرمردی بالای درخت»، نفر دوم الهه حسنی با قصه‌ی «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند»، و نفر سوم محبوبه صرفی با قصه‌ی «ننه‌گلاب». همچنین از نادر کامجو با قصه‌ی «مرد خیاط»، الهام عباسی با قصه‌ی «مترسک و خانم بهار» در همین بخش تقدیر شد.

در ادامه از نوجوانان در بخش دختران و پسران تقدیر شد.

تینا صیفی با قصه‌ی «راجا و حکیم هندی» و فاطمه صادقی‌نیا با قصه‌ی «غذای پیرزن کوچولو» به ترتیب نفرات اول و دوم این بخش بودند. فاطمه باقری نیز با قصه‌ی «دیگ کهنه» در این رقابت حضور یافته بود که توانست رتبه سوم را کسب کند.

در ادامه نیز از امیرعلی حاج‌علیان با قصه‌ی «مسافران زیاده‌خواه» در بخش دختران و پسران تقدیر شد.

ادامه این مراسم با معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر در بخش آیینی‌ سنتی همراه بود.

در بخش زنان و مردان سیدرضا آل‌داوود با قصه‌ی «تیمور لنگ»، سمیه رجبی با قصه‌ی «نبرد سهراب و گردآفرید» رتبه اول و دوم را کسب کردند.

هیئت‌داوران در بخش دختران و پسران نیز یاسین آل‌داوود با قصه‌ی «جنگ رستم و پولاد» را به عنوان نفر اول معرفی کردند. در همین بخش زهرا امینی‌نسب با قصه‌ی «آرش کمانگیر» و نفر سوم: زوشا ذوالفقارخانیان با قصه‌ی «فردوسی» رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و از بهامیت مداح با با قصه‌ی «رستم و سهراب» تقدیر شد.

فارس

مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

بر این اساس و با اعلام هیأت داوران، در بخش ملی در گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، فاطمه سلطانی با قصه «سلطان و آهو»، عبدالصمد رحمانیان کوشککی با قصه «کفش‌های بازرگان» وهاجر قنبری با قصه «فرشته بالدار» به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان نیز رقیه مستقیم با قصه «غول و نمکی» مقام اول را به خود اختصاص داد. ضحی محزون با قصه «موش دم بریده» و مریم جمالی با قصه «آقای قورباغه» نیز موفق به کسب مقام دوم و سوم جشنواره شدند. در این بخش سعیده عزیزی با قصه «کلوچه‌های خوشمزه» و زهرا رایگان با قصه «میهمان» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

جشنواره استانی قصه‌گویی همچنین در بخش دختران و پسران، ستایش عرب‌زاده با قصه «تولد مار بوآ»، محدثه شاهدی با قصه «شیر بی‌یال و دم» و محدثه تشویقی با قصه «آهوی گردن دراز» را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کرد و زهرا تشکر با قصه «دروغ بزگ» را شایسته تقدیر دانست.

بخش آیینی‌سنتی بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی نیز در بخش دختران و پسران ۴ برگزیده و شایسته تقدیر داشت. بر این اساس، امیر محمد زارع با قصه «مزعفر و بغرا»، زهرا صمیمی با قصه «نقل ضحاک» و نازنین زهرا ایزدی با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند. یکتا افشاری با قصه «آرش کمان‌گیر» شایسته تقدیر در این بخش معرفی شد.

قزوین

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع و نمایشی به شیوه مجازی و با معرفی برگزیدگان استانی این رویداد فرهنگی برگزار شد.

هیات داوران مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی قصه‌گویان برگزیده را در سه بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان و دختران وپسران به شرح زیر معرفی کردند. برگزیدگان بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها عبارت بودند از فاطمه سیدرضایی با قصه «نان و آب»، نرگس ‌هادی‌ها با قصه «دختر نارنج و ترنج» و ملیحه سادات حسینی با قصه «حضرت داوود و بانوی تورباف». در همین بخش از محمدعلی شایان‌مجد با قصه «مزد آهنگر» تقدیر شد.

مینا عابدی با قصه «زنبوره کجا کجا؟»، مهسا اوتارخانی با قصه «ترمه و عروسک بالشتکی» و اعظم نوری‌زاده با قصه «کرم اندازه‌گیر» نفرات اول تا سوم و اکرم ربانی با قصه «روباه و عسل» و رهبر جعفری با قصه «آسیاب بچرخ» نفرات شایسته تقدیر بخش زنان و مردان معرفی شدند.

در ادامه این مراسم مائده طاهر با قصه «گریه کوه»، فاطمه محمدی با قصه «فانوس کوچک» و فاطمه‌زهرا رضایی حیدری با قصه «پنبه‌ای» نوجوان‌هایی بودند که توانستند جوایز اول تا سوم بخش دختران و پسران را کسب کنند. همچنین مائده صالحی با قصه «جشن تولد من» و «فاطمه لشگری» با قصه «دربند عشق» نفرات شایسته تقدیر بودند.

در بخش قصه‌گویی آیینی و سنتی نیز نازنین زهرا مافی با قصه «آرش کمانگیر»، مهسا کاظمی با قصه «ضحاک ماردوش» و کیمیا محمدی با قصه «از پادشاهی فریدون تا پادشاهی منوچهر» به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

قم

پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه‌گویان در گروه‌های «پسران و دختران»، «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی و آیینی‌سنتی، برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم معرفی شدند.

هیئت‌داوران بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «استان قم» قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم مرحله استانی جشنواره را در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها؛ صدیقه یعقوبی با قصه «دختر یکی یکدونه» نفر اول و مهناز عادل زاده با قصه «خانه آباد کن، دل شاد کن» را شایسته تقدیر معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش زنان و مردان؛ ایمانه خلیلی با قصه «ایوانی رو به جاده» به‌عنوان نفر اول، فهیمه مرزبان با قصه «جادوگر خودخواه» نفر دوم، مهین رئوف با قصه «بدترین جشن تولد ماربوآ» نفر سوم و محسن کریمی با قصه «به دنبال فلک» و فاطمه نوری با قصه «کار بزرگ» شایسته تقدیر شدند.

هیئت‌داوران بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی استان قم جهت تشویق اعضای انجمن قصه‌گویی و نفرات آزاد شرکت‌کننده در این جشنواره از خانم‌ها زهرا مرادی نعمت با قصه «امین‌ترین دوست» و خانم مریم سمیرانی با قصه «دختر کوچولوی زرنگ» تقدیر ویژه کردند.

در بخش دختران و پسران محمدامین اصغری با قصه «خانه پرسروصدا» به‌عنوان نفر اول، زهرا علیئی با قصه «آدم کوچولوی گرسنه» نفر دوم، فاطمه کدخدا قلی با قصه «عطسه فیل» نفر سوم را کسب کردند.

درعین‌حال زینب آخوندی با قصه «استاد محمد پینه‌دوز» و هستی عسگری با قصه «مورچه اشک‌ریزان چرا اشک‌ریزان» از سوی هیئت‌داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

کردستان

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کردستان به صورت مجازی با معرفی نفرات برگزیده در سه بخش صحنه‌ای «زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» دراین مرحله از جشنواره به کار خود پایان داد.

بر همین اساس و با اعلام هیأت داوران، در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نفر اول نارنج یوسفی از مجتمع فرهنگی هنری سنندج، نفر دوم سعید محمدی از مرکز شماره یک سقز، نفر سوم اثمر گوران از دیواندره و نفر چهارم مشترکاً زعفران اشرفی از مرکز شماره سه سنندج و شریفه محمدی از مرکز شماره یک مریوان را به خود اختصاص دادند.

در بخش زنان و مردان‌ مینا عسگری از قروه، شیما صمدی از قروه و هیوا ملکی از سریش‌آباد به ترتیب حائز عناوین اول تا سوم شدند و همچنین رحمت احمدیاری از دیواندره عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش را کسب کرد.

در بخش دختران و پسران نیز به ترتیب آذین ابراهیمی از مرکز شماره یک مریوان، زهرا سالمی از قروه، وحید خدابنده‌لو از سریش‌آباد و علی سعیدیان از بیجار نفرات برتر این بخش از جشنواره را کسب کردند. همچنین ۲۵ اثر پادکست، ۳۴ اثر ۹۰ ثانیه‌ای و یک اثر در بخش بین‌المللی از سوی قصه‌گویان استان کردستان بر روی سایت جشنواره قصه‌گویی بارگذاری شده که مستقیماً و به صورت کشوری داوری خواهد شد.

گیلان

مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان گیلان درحالی به ایستگاه پایانی رسید که بیش از ۷۸۰ علاقه‌مند به این ابزار تربیتی، در این مسیر مشارکت و همکاری ‌داشتند.

آیین پایانی این رویداد فرهنگی در گیلان که با شعار «آینده‌ ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار صورت ‌گرفت.

هئیت داوران در بخش ملی (کلاسیک) و گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، زهرا علیزاده با قصه‌ی «کل کچلک»، سورا اعظیم‌اردبیلی با قصه «کلاغ بازیگوش» و گلناز مهدوی با قصه «خواب پُرماجرا» را نفرات سه قصه‌گوی برگزیده معرفی‌ کرد و مصطفی رحیم‌پور سیاهکلی با قصه «نارفیق» و راحله تیزنا با قصه «روستا» از سیاهکل را شایسته تقدیر شناخت.

در بخش ملی کلاسیک و گروه زنان و مردان، ابریشم فیروزوند با قصه «پری کوچولوی رنگی»، سمیه رنجبر با قصه «ماجرای ماهی خریدن کل‌گچلک» و کیمیا شعبان‌زاده با قصه «یخی که عاشق خورشید شد»، جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص‌ دادند و فاطمه نوروزی با قصه «دختر و درخت گیلاس» و مائده حمیدی با قصه «شال‌ترس محمد»، به عنوان شایسته تقدیر دست ‌یافتند.

گروه داوری این رویداد فرهنگی هم‌چنین، نگار بابایی‌پور با قصه «یادگاردوست» از لاهیجان، آنیسا خورسندفر با قصه «آدمک برفی» از بندرانزلی و صوفی حجت با قصه «نقاب رنگی» از منجیل را نفرات برگزیده گروه سنی دختران و پسران بخش ملی (قصه‌های کلاسیک) معرفی‌کرد و یکتا رحمتی با قصه «یک‌عالم مداد رنگی» و رابعه نیک‌فطرت با قصه «ماهیگیر و بهار» از رشت را شایسته تقدیر دانست.

این درحالی است که هیئت داوران در بخش آیینی‌سنتی و در گروه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، برگزیده‌ای معرفی‌نکرد و درگروه زنان و مردان این بخش، امیر تنها با قصه «اکوان دیو» از لاهیجان را شایسته عنوان نخست خواند.

داوران مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان به معرفی برگزیدگان گروه دختران و پسران در بخش ملی آیینی‌سنتی نیز پرداختند و هلیا میرزاخانیان با قصه «زال و سیمرغ»، سیده پریا طاهری با قصه «دختری به‌نام گُردآفرید و دیانا مالکی با قصه «زال و سیمرغ» را نفرات این بخش معرفی‌ کردند.

لرستان

مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی لرستان با اعلام نفرات برگزیده به صورت مجازی به کارخود پایان داد.

با اعلام هیئت داوران، در بخش ملی و در گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها عزت‌اله گروسی با قصه «عبدا...»، مهرالسادات زاهد با قصه «هدیه خوبان»، و عصمت قدیریان با قصه «درینگ درینگ آقا تلفن زنگ می زنه» توانستند رتبه های اول تا سوم را کسب کنند.

در همین گروه از علیمرادآقاجانی با قصه «پیرچنگی» تقدیر شد.

در ادامه آرش رضایی با قصه «سفید»، مژگان فرضی‌پور با قصه «دختردال» و مسلم صالحی با قصه «بیست وچهار» رتبه‌های اول تا سوم گروه زنان و مردان را کسب کردند و از آتوسا معصوم‌زاده با قصه «کوزه سحرآمیز» تقدیر شد.

این داوران جایزه اول تا سوم را در گروه دختران و پسران این بخش به شکیبا حاتمی با قصه «پرنده نصیحت‌گو و مرد طعمکار»، آیدا فلاح با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» و یکتا شاکرمی با قصه «ماه من ماه ما» اعطا کردند و زینب کرمیان با قصه «کلاغ خنزی پنزری» را شایسته تقدیر دانستند.

در بخش آیینی سنتی نیز از دو گروه زنان و مردان و دختران و پسران به عنوان برگزیدگان و تقدیرشدگان نام برده شد.

در گروه زنان و مردان تنها مجید توسلی با قصه‌ی «قیام کاوه آهنگر» توانست شایسته تقدیر شناخته شود. اما در گروه دختران و پسران رتبه اول به کیمیا بیرانوند با قصه «رستم و اکوان دیو» تعلق گرفت.

همچنین مهدیا رضایی با قصه «به دنیا آمدن زال» و ارنیکا طهماسب با قصه «به دنیا آمدن زال» حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند. نسترن بهمنی نیز با قصه «نبرد گردآفرید و سهراب» شایسته تقدیر شناخته شد.

مازندران

از سوی هیئت داوران مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی استان مازندران، اسامی برگزیدگان در سه بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان، دختران و پسران معرفی شدند.

بر این اساس نفرات اول تا سوم راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای با رأی هیأت داوران استان مازندران به شرح زیر معرفی شدند.

در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها رتبه‌ی اول به عزیز عیسی‌پور، با قصه «کار خدا چه هست؟» تعلق گرفت. علی‌محمد عباسیان، با «قصه پیر چنگی» و محمدعظیم رستم‌پور، با قصه «پسر فقیر و دختر پادشاه» رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین از محرم عزیزی با قصه «شنگول و منگول» تقدیر شد. در همین گروه و در بخش آیینی‌سنتی رتبه اول به صدیقه کردی با «قصه سهراب و گردآفرید» تعلق گرفت.

زنان و مردان برتر در بخش قصه‌گویی مدرن و کلاسیک به ترتیب هدی کریم، با قصه «افسانه آه»، علی بهزادی با قصه «دختر نارنج و ترنج»، ثمانه عابدینی طبری با قصه «مارمولک سبز کوچولو» بودند. همچنین سمیه احمدی با قصه «مراد شکارچی» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش آیینی وسنتی رتبه اول صبا گوهری، با قصه «سهراب و گردآفرید» شناخته شد و حسین غلامی، با قصه «سهراب» رتبه دوم را کسب کردند.

مرجان حسین‌نشتایی، با قصه «فردوسی و داستان سیاوش» و نجمه صیادی با قصه «خوان هشتم» به ترتیب رتبه سوم و شایسته تقدیر این رقابت را به دست آوردند.

این مراسم با معرفی قصه‌گویان برتر در بخش دختران و پسران ادامه یافت.

در بخش مدرن و کلاسیک رتبه اول به فرنیا واحد با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» تعلق گرفت. رتبه دوم این رقابت مهسا امیرخانلو، با قصه «به دنبال فلک» بود. همچنین ثنا امیری، با قصه «سلطان و آهو» رتبه سوم را کسب کرد. در همین بخش از بهاره موجرلو با قصه «شترپر» تقدیر شد.

گفتنی است محمدمهدی مرادی، با قصه «زاده شدن سیاوش»، مهسا یحیوی، با قصه «سهراب و گردآفرید» و پارسا فاضلی‌فر، با قصه «خوان سوم» نوجوانانی بودند که رتبه اول تا سوم بخش آیینی- سنتی معرفی شدند و از آرتین بنائیه با قصه «فرود سیاوشان» تقدیر شد.

مرکزی

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اعلام برگزیدگان استان مرکزی به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش در بخش ملی مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نفر اول «کبری رضایی» با قصه «کفشی که به پای دختر می‌رود»، نفر دوم «محمد ولی ئی» با قصه «روباه دم بریده» و در بخش زنان و مردان، نفر اول «ساره وفا» با قصه «شیر درون»، نفر دوم «فاطمه نجفی مهر» با قصه «تو مادر منی»، نفر سوم «فائقه جمشیدیان» با قصه «فکر آخر» و شایسته تقدیر «فاطمه باقری» با قصه «گل خورشید» بودند.

در بخش دختران و پسران این جشنواره نیز نفر اول «امین رسولی» با قصه «جوحی و مرد صراف»، نفر دوم «علیرضا یادگاری» تپه با قصه «راز چشمه جواهر»، نفر سوم «ثمین خدادادی» با قصه «گل اومد بهار اومد» و شایسته تقدیر «فاطمه داودآبادی» با قصه «باغبانی که می‌خواست پهلوان باشد» برگزیده شدند.

در بخش دختران و پسران هم نفر اول «آتنا بیات» با قصه «تازیانه بهرامم، نفر دوم «رهاسادات جلالی» با قصه «رزم رستم و اسفندیار»، نفر سوم «زینب اکبری» با قصه «مبارزه با اولاد» و شایسته تقدیر «علیرضا متقی» با قصه «رزم رستم و سهراب» کسب عنوان کردند.

۱۰۸ نفر برای شرکت در بخش ملی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان مرکزی اثر فرستادند که از این تعداد ۷۲ نفر در بخش زنان و مردان، ۱۳ نفر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و ۱۱۷ نفر نیز در بخش ویژه دختران و پسران هستند.

هرمزگان

هیات داوران بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان هرمزگان برگزیدگان را در سه بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان، دختران و پسران معرفی کردند.

بر این اساس سکینه فیروززاده با قصه «قصه جیرجیرک»، سلیمان کرم‌پور با قصه «مرد و نامرد» فاطمه امیرمرادی با قصه «پادشاه و حاتم طایی» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش زنان و مردان به ترتیب خاتون سعدینی با قصه «مراد سونی» شادی آزاد با قصه «گل پونه و آسمون» و آناهیتا محلفی با قصه «تولد یک قلب» رتبه اول تا سوم جشنواره را به دست آوردند. در بخش دختران و پسران نیز محمدامین سالاری با قصه «صدای ساز سهراب»، فاطمه‌زهرا احمدی فینی با قصه «آسیاب بچرخ» و یسنا حیدری با قصه «نقره ماهی» سه رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

با اعلام عفت تفضلی، مریم احتشام و عاطفه جمالی هیچ اثری آیینی سنتی در بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها حائز رتبه شناهخته نشد. در بخش قصه‌های آیینی سنتی رده زنان و مردان نیز شهرزاد زارعی با قصه «رستم و تهمینه» نفر دوم جشنواره شناخته شد.

همچنین کوثر شهدادی با قصه «نبرد سهراب و گردآفرید» و رایان شاهی با قصه «ضحاک اهریمن» رتبه اول و دوم نوجوانان رادر بخش آیینی – سنتی کسب کردند.

گفتنی است هیات داوران همچنین مرضیه فیروزی با قصه «بخت بد» را در بخش زنان و مردان شایسته تقدیر اعلام کردند و در بخش پدربزرگ و مادربزرگ هدا کهوری نژاد با قصه «بی بی دریا» تقدیر شد.

رتبه شایسته تقدیر دختران و پسران این جشنواره نیز به فاطمه صالح‌زاده با قصه «آن تری زی این تری زی» تعلق گرفت.

همدان

مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان همدان با معرفی برگزیدگان در چند بخش خاتمه یافت.

تعداد کل شرکت کنندگان این رقابت ۵۰۹ نفر بود که در بخش ملی محمود سلیمی با قصه «به دنبال بخت» به عنوان رتبه اول در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها معرفی شد. رتبه دوم این بخش به‌صورت مشترک به گل غفاری با قصه «خانم کوچی» و حسین بوکانی با قصه «سلطان و پینه دوز» اعطا شد. همچنین بتول فصیحی با قصه «سنگ صبور» رتبه سوم را به دست آورد. در همین بخش از عزیزمراد درویشی با قصه «کرامت» تقدیر به عمل ‌آمد.

گفتنی است نوشین بیگلریان با قصه «آن بالا، این پایین»، نسا بخشی با قصه «مرغ دریایی» و فریبا عزتی‌حق با قصه «پیشانی منو کجا می شانی» رتبه‌های اول تا سوم بخش زنان و مردان بودند. هیات داوران جایزه تقدیری این بخش را به سمیه یارمحمدی باقصه «میخ سرنوشت ساز» اعطا کردند.

نوجوانانی که به عنوان برگزیده این رقابت معرفی شدند به ترتیب زهرا شهبازی با قصه «ماه پیشونی»، زهرا صفایی با قصه «یکی بود» و زهرا یارمحمدی با قصه «قمقمه‌ی آب» نام داشتند. همچنین از آیسان شجاعی تقدیر شد. این نوجوان با قصه دعای موش کوچولو در این رقابت حضور داشت.

بخش آیینی‌سنتی این رقابت در استان همدان شاهد معرفی چند برگزیده بود. در بخش زنان و مردان نفر اول مهدی کوثری یگانه با قصه «بیژن و منیژه» و مژگان ‌هادی با قصه «فرزند بازیافته» رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.

ریحانه امیدی هدایت با قصه «غم نامه‌ی رستم و سهراب» و سمانه اراکی با قصه «خورشید مهربانی» و کوثر بهره ور با قصه «تولد سهراب» نوجوانانی بودند که رتبه‌های اول تا سوم را در این بخش کسب کردند. همچنین فرزانه مرادی حقگو باقصه «رستم و اشکبوس» و نرگس باباخانی با قصه «زال سیمرغ» در همین بخش تقدیر شدند.

یزد

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد در مرحله استانی به کار خود پایان داد.

در مرحله استانی بیست سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در بخش پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ، براساس رای ارائه شده داوران، نفر اول اشرف ابراهیمی با قصه‌ی امید، نفر دوم خدیجه تیموری با قصه ننه سلطون آقا و شایسته تقدیر این بخش نعیمه جدی معرفی شد.

در بخش دختران و پسران براساس رای داوران جشنواره، برگزیدگان بخش مدرن و کلاسیک، نفر اول ضحا مختارپور با قصه‌ی گم شده‌ی گم نشده، نفر دوم فاطمه‌السادات میرجلیلی با قصه‌ی شنزنبه و منزنبه، نفر سوم فاطمه شاطرحسینی با قصه‌ی باغبانی که می‌خواست پهلوان باشد و شایستگان تقدیر این بخش، نگار زادمهر، مائده حسن‌زاده، فاطمه‌زهرا کوچک‌زاده، سیدابوالفضل میرجلیلی معرفی شدند. در بخش آئینی سنتی نفر اول فاطمه خسروی با آغاز نقل رستم و سهراب، نفر دوم ابوالفضل صباغیان با نقل «رستم و قرچه سگزر» و شایسته تقدیر این بخش، عارفه جعفری معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان براساس رای داوران جشنواره، برگزیدگان بخش مدرن و کلاسیک، نفر اول زهرا دهستانی با قصه «خان و مرد حصیرباف»، نفر دوم مریم زارع با قصه «خجه کرکرو»، نفرسوم محبوبه بنازاده با قصه‌ی «شتر رقاص» و شایستگان تقدیر این بخش‌هانیه اعتمادیان، ریحانه عباسی، نعیمه بیدمشکی، محبوبه حمیدی، آسیه پارسائیان، مصطفی حدادی، سیمین خالقی معرفی شدند. در بخش سنتی آیینی نفراول مسعود اکرمی با قصه‌ی «نقل رستم و اشکبوس» و نفر دوم ساجده قاسمی با قصه «رستم و شغاد خوان هشتم» شناخته شدند.
لازم به یادآوری است: گزارش برگزاری جشنواره قصه‌گویی و معرفی برگزیدگان سایر استان‌ها نیز در خبر دیگری منتشر می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =