جشنواره‌ی منطقه‌ای قصه‌گویی به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود

دبیر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری؛ برگزاری متمرکز و اجرای زنده مجازی قصه‌گویان را از تغییرهای ایجاد شده در بخش منطقه‌ای این دوره از جشنواره عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد گودرزی‌دهریزی با اعلام این خبر افزود: علت اصلی این تمرکز شیوع بیماری کروناست و سلامت قصه‌گویان، برای ما در اولویت قرار دارد.
وی افزود: در مرحله منطقه‌ای دو شیوه‌ی قصه‌گویی را به شکل جداگانه داوری می‌کنیم؛ یک بخش «آیینی-سنتی» که داوران خودش را دارد و بخش «ملی» با داوری جداگانه. ما کل کشور را به دو منطقه تقسیم کردیم که یک منطقه ۱۵ استان و منطقه دیگر ۱۶ استان دارد. هم‌زمان این دو گروهِ داوری در تهران متمرکز هستند؛ یک گروه مشغول داوری‌های بخش آیینی-سنتی هستند و گروه دیگر هم‌زمان بخش ملی را داوری می‌کنند.
گودرزی‌دهریزی ادامه داد: یک گروه سه نفره در بخش «ملی» و یک گروه سه نفره دیگر در بخش «آیینی-سنتی» که هم‌زمان در دو مکان فعالیت می‌کنند. برای مثال اگر ساعت ۸ تا ۱۰ امروز گروه شماره یک قصه‌های ملی استان اصفهان را داوری می‌کنند، گروه شماره دو یعنی داوران بخش آیینی-سنتی در مکانی دیگر هم‌زمان در حال داوری قصه‌های آیینی-سنتی استان خراسان رضوی هستند و در ادامه جا به جا می‌شوند.
دبیر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با اشاره به تغییر شاخص دیگر در بخش منطقه‌ای گفت: در این مرحله با اجرای زنده مجازی قصه‌گویان مواجه هستیم. قرار است از هر استانی مکانی مشخص و دکوری آماده شود و مربی طبق زمانبندی که استان برایش تعریف می‌کند قصه‌اش را اجرا کند. در ادامه داوران در تهران به صورت متمرکز اجرای زنده او را می‌بینند و درباره‌اش قضاوت می‌کنند.
وی با اظهار امیدواری برای هماهنگی استان‌ها و حوزه ستادی بیان کرد: ما باید از ظرفیت فضای مجازی نهایت استفاده را داشته باشیم و بتوانیم اجراهای زنده‌ را از طریق رسانه‌ها به‌ویژه در مرحله منطقه‌ای که در مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، فراگیر کنیم.
گودرزی‌دهریزی در پایان گفت: اگر بتوانیم با همکاری استان‌ها و رسانه‌ها اجراهای زنده را فراگیر کنیم، بخش مهمی از معلم‌ها، خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌توانند اجراهای متنوع و متفاوت بخش منطقه‌ای را ببینند. درواقع به جای اینکه این اجراها مانند سال‌های قبل که متمرکز در یک سالن بود و حدود ۲۰۰ نفر از یک استان شنونده این قصه‌ها بودند، امیدواریم در این دوره طیف گسترده‌ای از مخاطبان بیننده تمام اجراها باشند.
مرحله نهایی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =