نشست مشترک کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تلاش ما پرورش نسلی کتابخوان است که سفیرانی متعهد برای گسترش این فرهنگ مهم در میان خانواده و جامعه باشند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مشترک کانون و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با موضوع مشارکت در برگزاری یازدهمین جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای سخنان خود با اشاره به شرایط بیماری کرونا و تغییراتی که در شیوه‌ی اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها ایجاد کرده است، گفت: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شناخت به موقع شرایط ،از پیشروان استفاده از ظرفیت فضای مجازی بود و برگزاری منظم و باکیفیت کلاس‌های کانون زبان و کارگاه‌های تخصصی برخط گواه توفیق در این زمینه هستند.

معصومه هادی سپس با بیان این نکته که در این شرایط سخت با هوشیاری و برنامه‌ریزی می‌توان اثری ماندگار به جای گذاشت، عنوان کرد: کانون هیچگاه مخاطبان خود را، که بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور ما هستند، به حال خود رها نمی‌کند و وجود نیروهای آموزش‌دیده، متخصص و همراه کانون در کنار اعضا و استفاده از راه‌های ارتباطی مطمئن و موثر، مهیا نبودن شرایط حضور در مراکز را پوشش داده است.

وی هم‌نشینی با کتاب و کتابخوان شدن کودکان و نوجوانان را دغدغه‌ی اصلی کانون دانست و افزود: تلاش ما پرورش نسلی کتابخوان است که سفیرانی متعهد برای گسترش این فرهنگ مهم در میان خانواده و جامعه باشند تا از این طریق بتوان از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.

هادی سپس با اشاره به شرح وظایف نهاد کتابخانه‌های عمومی، این دو نهاد را دارای هدف فرهنگی مشترکی دانست که با یک همکاری دوجانبه می‌توانند گام‌های موثری در حوزه‌ی کودک و نوجوان بردارند.

وی مشخص بودن نقشه‌ی راه، تقسیم مسئولیت‌ها و حفظ حقوق معنوی و اجتماعی را اصول ضروری یک همکاری خواند و ابراز امیدواری کرد با یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه بتوان مخاطبان بیشتری را برای شرکت در این جشنواره‌ی فرهنگی، هنری و ادبی ترغیب کرد.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود حضور کودکان و نوجوانان در عرصه‌های گوناگون و روبه‌رویی آنان با چالش‌های جدید را موجب شکوفایی استعدادها و توانایی‌های تازه‌ی آنان دانست و از آمادگی کانون برای مشارکت در این برنامه خبر داد.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ضمن معرفی یازدهمین جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی، از تغییر در شیوه‌ی اجرای این رویداد در پی همه‌گیری بیماری کرونا سخن گفت.

حامد زارعی «امام رضا(ع) و امام زمان(عج)» را دو اولویت محتوایی این جشنواره خواند و با اشاره به بخش‌های متنوع آن هم‌چون شعر، داستان کوتاه، قصه‌گویی و... از کانون دعوت کرد تا به عنوان یک نهاد متخصص و با تجربه در برگزاری چنین فعالیت‌هایی، در کنار نهاد کتابخانه‌ها باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد نتیجه‌ی این همکاری به بهبود کیفیت برگزاری جشنواره کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =