پایان داوری مهرواره‌ی شعر آفرینش در کانون سمنان

داوری مرحله‌ی استانی سومین مهرواره‌ی کشوری شعر آفرینش با معرفی برگزیدگان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان پایان یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از پایان داوری مرحله‌ی استانی سومین مهرواره‌ی کشوری شعر آفرینش و معرفی برگزیدگان آن، خبر داد و گفت: این‌دوره از مهرواره با هم‌کاری مربیان مراکز فرهنگی‌هنری و اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون استان در راستای شعار «آینده ساختنی است» با موضوع «آزاد» و بخش ویژه «شعر طنز» برای اعضای فعالِ نونگاه، نوجوان و ارشدِ ۱۲ تا ۲۲ سال انجمن ادبی برگزار شد.

نصیری اظهار داشت: «مهرواره»، هم‌نشینی اعضای برگزیده کانون و فرصتی برای تبادل تجربه‌های نوجوانی، یادگیری گروهی و مشاهده‌ی مشارکتی اعضای برگزیده نوجوان و ارشد است که از دل کارگاه‌های متنوع ادبی و هنری برخاسته‌اند و در این رویداد غیر رقابتی گرد هم می‌آیند تا بهترین آثار خود را ارائه ‌دهند.

وی با اشاره به این‌که ارسال اثر در تمامی قالب‌های شعر فارسی، آزاد بود، گفت: از مجموع ۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه‌ی استانی این مهرواره، تعداد ۱۹ اثر به‌عنوان برگزیده، انتخاب و برای داوری نهایی به تهران فرستاده شد و از راه‌یافتگان این مرحله، پس از ارزیابی نهایی در صورت انتخاب، در مهروراه‌ی کشوری که ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود، دعوت خواهد شد.

کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان یادآور شد: مهرواره‌ی شعر «آفرینش» در مرحله‌ی استانی، رقابتی و مرحله‌ی کشوری آن، غیر رقابتی است و شرکت‌کنندگان رتبه‌بندی نمی‌شوند.

نصیری در پایان افزود: بر اساس شیوه‌نامه‌ی مهرواره، داوری مرحله‌ی استانی را کارشناسان ادبی به‌همراه یکی از مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی بر عهده داشت.

 گفتنی است، نخستین و دومین مهرواره‌ی شعر آفرینش با حضور اعضای برگزیده‌ی انجمن‌های ادبی سراسر کشور در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ برگزار شد و در سال جاری با یاری خداوند، انجمن شاعران نوجوان کانون، سومین دوره‌ی این مهرواره را چنانچه بیماری کرونا در کشور پایان یابد، به شکل حضوری برگزار خواهد کرد و در غیر این‌صورت از برگزیدگان کشوری، تجلیل و آثار برگزیده‌ی مرحله‌ی کشوری در قالب کتاب، منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =