انتشار کتاب کار فعالیت‌ها؛ تقویت انجمن‌های تخصصی کانون

مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در وبینار سراسری کارشناسان هنری کشور از تدوین کتاب‌های کار برای فعالیت‌های تحت پوشش این مجموعه فرهنگی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انسیه موسویان در این نشست با تاکید بر تدوین طرح درس‌های مشترک با هدف سطح‌بندی علاقه‌مندان -که پیش‌تر خبر آن نیز اعلام شده بود- گفت: از فروردین ۱۴۰۰ کتاب‌های کار درحال تدوین است و هم‌اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند. پیش‌تر نیز برخی از فعالیت‌های کانون از کتاب‌های کار بهره می‌بردند با این‌حال متون جامعی نداشتند. با این هدف کارگروه‌های تخصصی شکل گرفت. و در آن‌ها از حضور کارشناسان متخصص، کارشناسان ستادی و مربیان کانون بهره بردیم.
موسویان ادامه داد: امید داشتیم این کتاب‌ها در ماه جاری به چاپ برسند، با این حال اگر این تاخیر ادامه پیدا کرد در فصل پاییز با ارسال پی‌دی‌اف کتاب‌ها شیوه برخی از آموزش‌ها تغییر خواهد کرد.


وی در ادامه سخنانش به دیگر تغییرهای پیش روی انجمن‌ها و فعالیت‌های ۶۲ گانه کانون پرداخت: انجمن‌های تخصصی در کانون با هدف شناسایی و پرورش هنرمندان و جذب گروه سنی نوجوان تاسیس شده‌اند. با این‌حال اگرچه کرونا تغییرهایی را در اهداف ایجاد کرد اما انجمن‌ها به فعالیت خود ادامه دادند و سمت و سوی برنامه‌ریزی‌ها توجه به مربیان و کارشناسان در امر آموزش بود. با جابجایی در مدیریت‌ها و تغییرات کانون طبیعی است که در سیاست‌ها و اهداف نیز تغییرهایی رخ بدهد. اما این به معنی توقف فعالیت‌ها نیست و فرآیند معمول زیر نظر کارشناسان ستاد ادامه خواهد داشت.
مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری در پایان سخنان خود بر ادامه و تقویت فعالیت انجمن‌ها تاکید کرد: با تاکید مدیرعامل و معاونت فرهنگی کانون اگرچه تغییری در رویکردها خواهیم داشت با این حال تقویت انجمن‌ها در دستور کار است.
او اضافه کرد: گزارش کاملی از فعالیت‌های صورت گرفته، ارایه شده است و نگاه فعلی استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای اداره انجمن‌هاست. به‌زودی طی جلسه‌هایی در مورد ادامه کار انجمن‌ها و چگونگی فعالیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. ممکن است در این میان بازنگری‌هایی در انتخاب نماینده‌ها یا تغییر شرح وظایف آنها نیز داشته باشیم.
نخستین وبینار سراسری کارشناسان هنری کشور صبح روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد.
در این وبینار کارگاه‌هایی همچون بررسی و آسیب‌شناسی کارگاه‌های برخط هنرهای نمایشی، سرود، پویانمایی، عکاسی و تجسمی (فراخوان‌های بین‌المللی) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =