نخستین مجتمع فرهنگی‌هنری کانون همدان گشایش یافت

نخستین مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان هم‌زمان با برگزاری کنگره ملی شهید آیت‌الله مدنی گشایش یافت.

‏به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اولین مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان همدان مزین به نام دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ با حضور مسئولان استانی در شهرک شهید مدنی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
این مراسم با حضور آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، معاونان سیاسی، امنیتی و عمرانی استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی همدان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان، ضمن قدردانی از مدیرکل کانون همدان برای تلاش و آماده‌سازی این مکان فرهنگی اظهار کرد: ما باید تمام سعی خود را برای تربیت نسل حاضر به‌کار گیریم چراکه این نسل، آینده‌سازان فردای کشور عزیزمان ایران هستند.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره دومین شهید محراب حضرت آیت‌الله اسدالله مدنی، مجتمع فرهنگی هنری کانون را یکی از مهم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین مکان‌های فرهنگی در استان برشمرد و گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۷ کلنگزنی شد و مرحله ساخت آن ۱۳ سال به طول انجامید.
‏وی خاطرنشان کرد: سرانجام تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی مدیرکل کانون همدان در دو سال گذشته به بار نشست و ما اکنون شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ فرهنگی هستیم، که جا دارد از وی و مسئولان مرتبط با پروژه تقدیر و تشکر کنم.

سپس مدیرکل کانون استان همدان ضمن قدردانی از تمامی مهمانان و مسئولان استانی بیان داشت: اگر همدلی، همکاری و وفاق نباشد به‌طور قطع هیچ کاری انجام نخواهد شد. این اتفاق خوب بعد از ۱۳ سال نتیجه پی‌گیری‌های مسئولان ارشد استان، اعم از نماینده مردم در مجلس، استاندار و فرماندار شهر همدان و دیگر مسئولان است.
بهناز ضرابی‌زاده در ادامه به معرفی مجتمع فرهنگی‌هنری شهید مدنی پرداخت و گفت: این مجتمع سی‌ویکمین کتابخانه ثابت و اولین مجتمع فرهنگی کانون در استان همدان بوده که دارای ۳هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در ۳۰۰ عنوان است.
مدیرکل کانون استان همدان در پایان سخنان خود از افتتاح فاز دوم مجتمع که شامل سالن جلسات انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی و علوم آزمایشگاهی است در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

در ادامه محمدحسین مرادی مدیرکل نوسازی مدارس همدان به عنوان مجری پروژه، ضمن تشکر از حاجی‌بابایی به سبب تلاش‌ و رایزنی‌ با سازمان نوسازی مدارس کشور برای تامین اعتبار این پروژه، افزود، ساخت مجتمع شهید مدنی به علت اختصاص نیافتن اعتبار کافی در این چند سال متوقف شده بود، ولی در دو سال گذشته به یاری خداوند و پی‌گیری‌های مکرر سازمان نوسازی مدارس و مدیرکل کانون استان همدان این پروژه تکمیل و در اختیار کانون قرار گرفت.

مجتمع فرهنگی هنری شهید محراب آیت‌الله مدنی با ۱۸۷۲ مترمربع در دو طبقه به متراژ ۱۴۷۲ مترمربع، شامل سالن مطالعه، سالن سینما تئاتر، دو سالن نگارخانه، سالن جلسات، سالن آزمایشگاه و ۹ کارگاه هنری، نمازخانه، بوفه، نگهبانی، فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری است که هم‌زمان با برگزاری چهلمین سالگرد شهادت و کنگره ملی شهید آیت‌الله مدنی به نام وی، افتتاح و آماده پذیرش اعضای کودک و نوجوان شهرک مدنی شد.
یادآوری می‌شود مجری این پروژه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و بهره‌بردار آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =