در مجله‌ی علمی" پژوهشنامه‌ ادبیات معاصر ایران "

مقاله‌ی پژوهشی"تحلیل صورت‌های خیال در شعر پایداری" تألیف مشترک سجاد نجفی بهزادی استادیار دانشگاه شهرکرد و معصومه مهری قهفرخی کارشناس ادبی استان پس از پشت سرگذاشتن فرایند بررسی در مجله‌ی معتبر علمی "پژوهشنامه‌ ادبیات معاصر ایران" پذیرفته و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، مقاله‌ی پژوهشی " تحلیل صورت‌های خیال در شعر پایداری " که حاصل تعاملات علمی کانون استان با جامعه‌ی آکادمیک درحوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است  به شیوه‌ی تحلیلی-توصیفی عناصر خیال آفرین در مجموعه اشعار لیلا جعفری شاعر کودک ونوجوان و مسوول مرکز فرهنگی هنری فرخشهر را در حوزه‌ی دفاع مقدس مورد بررسی و کندوکاو قرار داده است.
بنابر این گزارش پژوهش تحلیل صورت‌های خیال در شعر پایداری، اشعار جامعه‌ی شعری مورد مطالعه را با تکیه بر عناصر تشبیه، استعاره، مجاز و کنایه بررسی نموده و پرکاربردترین مولفه‌ی خیال انگیز اشعار را با رویکردی زیباشناسانه توصیف و تحلیل کرده است. لیلا جعفری در سروده‌هایش با ارائه تصاویر محسوس و عینی از رویدادها و حوادث تلخ و خشونت بار جنگ، نگاهی لطیف و شاعرانه به این موضوع داشته و به کمک تصاویر حس برانگیز و ملموسی که در اختیار مخاطب کودک قرار می‌دهد، خواننده را با پدیده‌ی دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و حوادث آن آشنا می‌سازد.

"پژوهشنامه‌ی ادبیات معاصر ایران" از سری مجلات تخصصی محافل دانشگاهی استان است که صاحب امتیاز آن دانشگاه دولتی شهرکرد می‌باشد و به صورت متوالی در قالب دو فصلنامه‌ی پژوهشی  منتشر می گردد.

دریافت مقاله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =