«حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی» شعار هفته ملی کودک

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ این نهاد با شعار «حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی» خبرداد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل‌میرعظیمی با بیان‌این‌که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی و روزجهانی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه جاری برگزارمی‌شود، گفت: انتخاب شعار «حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی» نیز گامی برای ایجاد وحدت‌رویه در پیش‌بینی و اجرای ویژه برنامه‌های حضوری و مجازی این ایام است.

اوهم‌چنین، جلب‌نظر جامعه به اهمیت ‌دوران‌کودکی، ویژگی ‌و خواسته‌های کودکان را از اهداف این ویژه‌نامه‌ها دانست و افزود: ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ی کودک، هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های دست‌اندرکار این عرصه و معرفی کانون به جامعه از اولویت‌ها به‌شمارمی‌رود.

میرعظیمی در همین‌حال، به روزشمار هفته‌ی ملی کودک اشاره‌داشت و «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» را عناوین روزهای این هفته اعلام‌کرد.

این مدیرفرهنگی در ادامه، به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرداخت و با خاطرنشان‌کردن ضرورت پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی و آموزشی گفت: نشاط‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی نیز از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب‌می‌شود و برهمین اساس، تکیه بر شادیِ، نشاط و بازی و فراهم‌سازی بسترهای لازم برای ایجاد فضایی با نشاط، از رویکردهای برنامه‌های این ایام خواهدبود.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع‌ مقدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با عنوان«قاب‌حماسه» از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ۱۴۰۰ به صورت‌ حضوری و در بستر فضای مجازی برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =