گردهم‌آیی مجازی اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی

نشست ‌مجازی اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در بستر فضای مجازی برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست مجازی عصر روزچهارشنبه، ۷ مهر ۱۴۰۰ و با حضور اعضای فعال و مستعد مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی، کارشناسان و رابطان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بستر فضای مجازی صورت‌گرفت.

تبیین اهمیت نگارش و نامه‌نگاری به‌عنوان یک قالب ادبی مهم در تاریخ، فرهنگ و تمدن بشری، به ویژه در ایران و تشریح فرآیند عضویت در واحد آفرینش‌های ادبی از موضوع‌های محوری این گرهم‌آیی به‌شمارمی‌رفت.

برپایه این گزارش، «سمیه رنجبر» از اعضای پیشین مرکز آفرینش‌های ادبی و مربی مسئول کانون پرورش فکری شهرستان سیاهکل نیز میهمان این برنامه بود  و به نقش و جایگاه این مجموعه در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ایران اشاره‌کرد.

او که با همراهی امیرعباس ‌زینعلی، فرزندخود و از اعضای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون در این نشست حضوریافته‌بود هم‌چنین، به خاطره‌گویی از روزهای عضویت در این مجموعه پرداخت و همراهی و راهنمایی‌های مربیان را شیرین و به‌یادماندنی توصیف‌کرد.

معرفی کتاب «آش‌پشت‌پا»، نوشته‌ «سمیه رنجبر» از دیگر برنامه‌های این روز بود و میهمان برنامه ضمن اشاره به دلایل نگارش و انتشار این اثر اظهارداشت: آشناسازی مخاطبان با حماسه‌سازی مردم مسلمان کشور در دفاع هشت‌ساله، از اهداف اصلی محسوب‌می‌شود.

برپایه این گزارش، خوانش آثار از سوی اعضا و پاسخ‌گویی میهمان برنامه به پرسش‌های مخاطبان، پایان‌بخش دومین نشست اعضای واحد مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در سال جاری بود.

شایان‌ذکر است، مرکز آفرینش‌های ادبی کانون افزون‌بر برپایی کارگاه‌های حضوری و مجازی، به کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت این مجموعه دسترسی ندارند،  در قالب مکاتبه و نامه‌نگاری خدمات فرهنگی و ادبی ارایه‌می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =