کد خبر: 307974
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
بازدید 74
نشست فصلی مسئولان مراکز کانون سمنان

نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بررسی شیوه‌نامه‌ی بازگشایی هوشمند مراکز، دستورالعمل شماره ۴ کارگاه برخط و برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، یک‌شنبه ۱۱ مهر ۴۰۰ در بستر فضای مجازی برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای سخنانش از تلاش مسئولان، مربیان و کارکنان مراکز فرهنگی‌هنری قدردانی و بر اهمیت مطالعه دقیق شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های کارگاه‌های مجازی و حضوری ترم پاییز و هفته‌ی ملی کودک، تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: فعالیت پیک امید به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم، کم‌برخوردار و حاشیه شهرها جدی‌تر گرفته شود و برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک هم در فضایی شاد ویژه مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شود.

خدابخشی با بیان این‌که مسئولان مراکز، هماهنگی بیش‌تری با کانون زبان داشته باشند، بر تعامل آن‌ها با والدین با توجه به اهمیت ویژه خانواده در مؤفقیت فعالیت‌ها درجهت پیشرفت اعضا، کشف استعدادها و شکوفایی خلاقیت آن‌ها تأکیدکرد.

مدیرکل کانون استان سمنان تأکید کرد: معاونت فرهنگی نسبت به معرفی و تقدیر از فرزندان کودک و نوجوان شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت به‌ویژه علی لندی، شهید نوجوان و قهرمان ملی توجه داشته باشند و در این‌خصوص برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان مراکز  به کیفیت‌بخشی و تولید محتوای مؤثر در فعالیت‌ها با بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و ایده‌های نو، توجه داشته باشند و در سراسر استان به مربیان عزیز، امید و آرامش دهند تا با انرژی مضاعف، فعالیت‌ها را تقویت کنند.

حفظ سلامت اعضا و مربیان در اولویت است

فروهر معدنی در ادامه به تشریح بندهای شیوه‌نامه‌ی بازگشایی هوشمند مراکز پرداخت و درخصوص واکسیناسیون تمامی نیروهای مراکز، گروه­بندی مخاطبان در فعالیت­های حضوری و مدیریت مخاطبان غیرحضوری تأکید و اظهار کرد: بازگشایی مراکز​ با توجه به وضعیت و شرایط شهرستان‌ها متفاوت است و در شهرهای با وضعیت آبی کارگاه‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که اصل مهم ایمن‌بودن مراکز فرهنگی‌هنری است، گفت: حفظ سلامت اعضا و مربیان در اولویت است و حضور اعضا و آموزش به روش‌های متنوع حضوری و غیرحضوری(ترکیبی) انجام می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به وظایف مسئول مرکز و نیروهای خدمات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مراکز انتظار می‌رود که کارگاه‌ها به مراکز منتقل و در زمینه‌ی پایدارسازی اعضا در کارگاه‌ها تلاش شود.

معدنی در پایان سخنانش با اشاره به دستورالعمل کارگاه ترم پاییز و روند اجری آن از مسئولان و مربیانی که علاوه بر فعالیت‌های عمومی و تخصصی به فعالیت پژوهشی و... پرداختند، قدردانی کرد.

مهری جهان‌لتیباری در بخشی از این نشست درخصوص تجهیزات مراکز، تأمین اعتبارات عمرانی، نیازسنجی مسئولان از ملزومات مورد نیاز مرکز با بازگشایی مراکز، آماده‌سازی خودروهای سیار روستایی برای اجرای برنامه در هفته‌ی ملی کودک و... مطالبی بیان کرد.

گفتنی است، پاسخ‌گویی به پرسش مسئولان، تأکید بر ثبت فعالیت‌ها در سامانه، گزارش‌دهی و به‌روزرسانی فعالیت‌ها، نظارت بر ضدعفونی کردن مستمر کارگاه‌ها، برگزاری مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی و مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا»، جمع‌آوری آثار اعضا و آرشیو آن در واحد آفرینش‌های هنری، تأمین اعتبار درخصوص فراهم‌سازی تجهیزات مرکز فراگیر و... از دیگر مطالب بیان‌شده در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =